۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹
کد خبر: ۴۹۲۸۶۳

چند خبر کوتاه از استان کرمان

ثبت ۱۲ مورد وقف طی سال ۹۵ در کوهبنان، ساخت خانه خادم در امامزاده سید حمید بردسیر و وقف دو منزل مسکونی جهت امور مساجد شهرستان جیرفت از مهم ترین اخبار کوتاه در استان کرمان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان، رضا مطیع دولت، سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کوهبنان، افزود: نخستین وقف سال جدید استان کرمان در یکی از روستاهای این شهرستان ثبت شد.

وی گفت: مورد وقف ثبت شده 375 متر مربع زمین درختان پسته، مثمر در روستای تاریخی گردشگری گسک شهرستان با نیت مخارج حسینیه روستا ثبت شد.

مطیع دولت با اشاره به موقوفات ثبت شده سال گذشته این شهرستان گفت: در سال 95 به همت خیرین نیکوکار 12 مورد وقف منفعتی و انتفاعی در حوزه مناطق روستایی و شهری این شهرستان ثبت شدکه وقف زمین تجاری جهت امور امامزاده سید سلیمان(ع) و وقف منزل مسکونی جهت امور قرآنی از جمله موقوفات مهم است.

سرپرست اداره اوقاف شهرستان کوهبنان به رسالت متولیان وقف در حفظ ،حراست و نگهداری موقوفات اشاره کرد و گفت: در راستای سخنان خطیر مقام معظم رهبری در خصوص رویکرد اقتصاد مقاومتی ، یکی از اهم فعالیتهای و سیاستهای کلان سازمان اوقاف دربهره وری اقتصادی، توسعه و درآمدزایی موقوفات است.

ساخت خانه خادم در امامزاده سید حمید بردسیر

حجت الاسلام حمید رضا حسین رضایی، سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بردسیر افزود: آستان مبارک امامزاده سید حمید(ع) در محور مواصلاتی شهرستان بافت به شهرستان بردسیر قرار گرفته است.

وی گفت: با توجه به لزوم خدمات دهی به مسافرین و حضور خادم دائمی عملیات ساخت خانه خادم در اوایل سال گذشته در زمینی به مساحت 60 متر مربع در امام زاده اجرایی شد .

حجت الاسلام حسین رضایی از بهره برداری این پروژه عمرانی در دهه وقف سال جاری خبر داد و اظهار کرد: طی سال جاری طرح جامع امامزاده اجرایی می شود که در این طرح کل ساختمان قدیمی تربت خانه تخریب و ساختمان جدید امامزاده احداث می شود.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بردسیر با اشاره به روند موقوفات ثبت شده سال گذشته شهرستان بیان کرد: به همت واقفان گرانقدر 8 مورد وقف در این شهرستان محقق شد که وقف 2 باب منزل مسکونی جهت خیرات و مبرات ، قرآن و اهل بیت از جمله نیات منفعتی ثبت شده، بوده است.

 وقف دو منزل مسکونی جهت امور مساجد شهرستان جیرفت

محمد محمدی فر، سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جیرفت گفت: سومین وقف سال جاری شهرستان جیرفت به همت بانوی خیر" زینب جبال بارزی" در روستای ثابری این شهرستان محقق شد.

وی افزود: این بانوی گرانقدر در اقدامی خداپسندانه 2 باب منزل مسکونی خود را با 2 نیت در قالب سنت حسنه وقف ثبت کرد و این منازل با کلیه امکانات موجود جهت تامین مخارج و امور مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) روستای ثابری و دیگری نیز وقف بر مسجد حضرت فاطمه (س) شهر جیرفت شد.

محمدی فر مساحت کل موقوفه فوق را 730 متر مربع عنوان و در خصوص نحوه اجرای نیت واقف اظهار داشت: واقف در متن وقف نامه نحوه اجرای نیت را پس از حیات با تولیت اداره اوقاف شهرستان قرارداده است.

آغاز چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اردیبهشت ماه در کرمان

حجت الاسلام سید رضا فاطمی معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف کرمان با اعلام مهلت تمدید ثبت نام در چهلمین دوره مسابقات سراسری قران کریم، زمانبندی برگزاری مسابقات شهرستانی و استانی این رقابتها را تشریح کرد.

وی با اشاره به آغاز رقابتهای چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف طی سال جاری گفت : این دوره از مسابقات در 12 رشته ویژه رده سنی بزرگسال از اوایل اردیبهشت ماه برگزار می شود.

این مسؤول افزود: زمان ثبت نام برای حضور در چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم تا ۱۰ اردیبهشت‌ماه تمدید شده و داوطلبان میتوانند جهت شرکت از طریق سایت رسمی مسابقات قرآن جمهوری اسلامی ایران به نشانی quraniran.ir ،دفاتر نمایندگی ها و ادارات اوقاف سراسر استان مراجعه کنند.

حجت الاسلام فاطمی با اعلام اینکه این دوره از مسابقات در مراحل شهرستانی، استانی و کشوری طی ماه‌های اردیبهشت‌، خرداد و شهریورماه برگزار می‌شود، تصریح کرد: سال گذشته بیش از 3 هزار نفر در استان در این مسابقات شرکت کردند که سهم استان کسب 3 عنوان برتری از رقابتهای کشوری بود.

وی بیان کرد: مرحله کشوری این دوره از مسابقات به میزبانی استان آذربایجان غربی و شهر ارومیه برگزار می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان برگزاری مسابقات قرآنی از سوی سازمان اوقاف را یکی از مهمترین رویداد های قرآنی مهم جهان اسلام برشمرد که علاوه بر برگزاری و شناخت استعداد های کشوری هر ساله در سطوح بین المللی ادامه دارد./۹۷۰۹/۳۰۳/ب2

ارسال نظرات