۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷
کد خبر: ۴۹۲۸۶۸
مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان جنوبی خبر داد؛

ثبت بیش از ۲ هزار مسجد خراسان جنوبی در سامانه جامع اوقاف

مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان جنوبی از ثبت بیش از 2 هزار مسجد استان در سامانه جامع اوقاف کشور خبر داد.
هاشمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام منصور هاشمی، مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان جنوبی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ایجاد سامانه جامع موقوفات، اظهار داشت: هدف از ایجاد این سامانه در سطح کشور اطلاع رسانی و شفاف سازی اطلاعات موقوفات است.

وی با بیان اینکه سامانه جامع موقوفات می تواند کمک خوبی به ترویج وقف و اعتمادسازی در این زمینه کند، گفت: اطلاعاتی که در این سامانه به ثبت می رسد همواره محفوظ می‌ماند و کارشناسان اوقاف می توانند خدمات بهتر و مطلوب تری به موقوفات ارائه کنند.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان جنوبی افزود:  تاکنون با اطلاع رسانی هایی که صورت گرفته حدود 2 هزار و 50 مسجد در سطح استان در این سامانه به ثبت رسیده است.

حجت الاسلام هاشمی با بیان اینکه ثبت اطلاعات در سامانه جامع بر اساس دستورالعملی از سوی سازمان اوقاف کشور است، تصریح کرد: همچنین 435 حسینیه و 15 تکیه در این سامانه ثبت اطلاعات شده اند.

وی ادامه داد: باید هیأت امنای مساجد، حسینیه ها و تکایا  باید اطلاعات این اماکن را در سامانه اوقاف ثبت کنند، ضمن مراجعه هیأت امنا، کارشناسان ادارات اوقاف استان نیز پیگیر ثبت اطلاعات تمامی موقوفات استان هستند.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: با ثبت اطلاعات در سامانه، موقوفات شناسنامه دار می شوند و با دریافت شناسه ملی مربوطه می توانند از کمک های مالی و اعتبارات سازمان اوقاف در جهت بهسازی و ساخت بهره مند شوند./880/۲۰۳/ب2

ارسال نظرات