۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۴۹۲۹۲۳
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

تجلیل از عالمان دینی ترویج معنویت در جامعه است

حجت الاسلام حاجی زاده برگزاری بزرگداشت فرهیختگان علم و دین را گامی در جهت تجلیل از خدمات آنها برشمرد و گفت: عالمان دینی انوار معنوی، ملکوتی و الگوهای دینی برای نسل جوان هستند.
حجت الاسلام جواد حاجی زاده، امام جمعه اهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین جواد حاجی زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی پیش از ظهر امروز در دومین همایش گرامیداشت آیت الله نجفی اهری با تأکید بر تکریم از عالمان و بزرگان علم و فرهنگ، اظهار داشت:  تکریم پیشکسوتان و فرهیختگان دینی یک وظیفه عمومی

وی بر گزاری بزرگداشت فرهیختگان علم و دین را گامی در جهت تجلیل از خدمات آنها برشمرد و افزود: این اقدام گامی عملی در جهت شناساندن این فرهیختگان به نسل جوان است، عالمان دینی انوار معنوی و ملکوتی و الگوهای دینی برای نسل جوان هستند.

امام جمعه اهر با بیان اینکه آیت‌الله‌ شیخ حسین نجفی اهری شخصیتی عالم، اخلاقی و مبارز داشت، ادامه داد: در دوران مبارزات انقلابی و قیام  امام خمینی(ره) در کنار ایشان جضور داشتند، وظیفه ما تبعیت از عالمان دینی در حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب است.

وی با اشاره به انتخابات پیش روی ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، افزود: وظیفه نخست ما حضور پرشور و حداکثری در انتخابات است، دیگر آنکه باید فرد اصلح را براساس ملاک ها انتخاب کنیم و کسی را در منسب مسؤولیت قرار دهیم که به فکر مردم، کشور و انقلاب خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین جواد حاجی زاده با قدردانی از دست اندرکاران این همایش، تجلیل از خادمان بزرگ علمی فرهنگی و دینی منطقه را اقدامی خداپسندانه و اتفاقی مبارک برای منطقه عنوان و بیان کرد: نامگذاری سالروز تولد آیت الله شیخ حسین نجفی اهری به عنوان روز شهرستان اهر، رویدادی تاریخی برای این شهرستان و منطقه ارسباران است.

گفتنی است، آیت الله حسین آقا نجفی اهری به سال ۱۲۸۲ ه . ق در خانواده ای پارسا و باتقوا و ساده و بی آلایش در شهرستان اهر استان آذربایجان شرقی دیده به جهان گشود و در ۲۳ بهمن ۱۳۴۵ شمسی ندای «ارجعی » معبود را لبیک گفت./854/۲۰۳/ب2

ارسال نظرات