۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۴۹۲۹۳۴
آیت الله اشرفی شاهرودی:

وهابیت به دنبال نابودی اسلام است

استاد سطح عالی حوزه علمیه با اشاره به تاسیس وهابیت از سوی انگلستان با هدف نابودی اسلام، گفت: وهابیت با مشرک خواندن شیعیان این هدف را دنبال می کند.
آیت الله اشرفی شاهرودی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله مصطفی اشرفی شاهرودی استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان پس از نماز ظهر امروز در مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی، گفت: وهابیت با هدف از بین بردن اسلام از سوی انگلستان به وجود آمد و با مشرک خواندن شیعیان این هدف را دنبال می کند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه با اشاره به دلایل متهم کردن شیعیان به شرک از سوی وهابیت افزود: گذاشتن سر بر مهر در هنگام سجده به ویژه اگر مهر از تربت کربلا باشد از نگاه وهابیت سجده کردن بر امام حسین(ع) است و حاجت خواستن از ائمه اطهار(ع) نیز از سوی آنان شرک خوانده می شود.

وی در ادامه در پاسخ به این اتهامات گفت: خداوند سجده بر زمین را به دلیل پاک و طاهر بودن آن امر فرموده و خاک مهر از زمین است. همچنین درخواست حاجات از ائمه اطهار(ع) به دلیل درخواست آنان از خداوند برای برآورده شدن حاجات ما با توجه به آبرو و شأن خاص و والای آنان در نزد خداوند است.

آیت الله اشرفی شاهرودی همچنین با اشاره به آیه ای از قرآن کریم درباره شرک، افزود: خداوند در قرآن می فرماید: «أفرأیت من اتخذ الهه هواه» و شرک به این معنا است که البته از دامان تشیع به دور است./202/933/ب1

ارسال نظرات