۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۴۹۳۱۹۱
آیت الله علم الهدی:

کارگزار نظام باید تعهد دینی داشته باشد

آیت الله علم الهدی گفت: نتیجه حاکم شدن گفتمانی که تأکید می‌کند کارگزار نظام باید قداست و تعهد دینی داشته باشد، این می‌شود که یک مسؤول قبل از خودش به فکر مردم است.
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ظهر امروز در مراسم سالروز شهادت امام کاظم(ع) در حرم رضوی با بیان این‌که امروز گرفتار دو گفتمان در این مملکت هستیم، گفت: یک گفتمان سکولار که بر جدایی دین از سیاست و حکومت تأکید و عنوان می‌کند برای انتخاب رییس جمهور، وزیر و نماینده مجلس باید تخصص در مدیریت و نه دین را ملاک انتخاب قرار داد.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: گفتمان دیگر تأکید می‌کند در عصر نظام ولایی قرار داریم از این رو کارگزار نظام در هر عرصه ای باید کسی باشد که به مقام ولایت نزدیک‌تر و سبقه دینی‌اش بیشتر است؛ این گفتمان عنوان می‌کند پیامبر اکرم(ص) هم رهبر سیاسی و هم رهبر مرامی امّت بودند و رهبر سیاسی با رهبر مرامی یکی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار کرد: نتیجه حاکم شدن گفتمان سکولار این می‌شود که یک مسؤول در ماه 50 میلیون برداشت می‌کند و در حالیکه تمام هزینه‌هایش به عهده بیت المال است، هزینه سفر تفریحی خارج از کشور فرزندش نیز به پای نهاد تحت مدیریت این فرد مسؤول نوشته و پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: نتیجه حاکم شدن گفتمانی که تأکید می‌کند کارگزار نظام باید قداست و تعهد دینی داشته باشد، این می‌شود که یک مسؤول خودش در آپارتمانی کوچک زندگی اما 180 دستگاه خانه برای جوان‌ها ایجاد می‌کند.

امام جمعه مشهد بیان کرد: امروز با این دو گفتمان در کشور مواجه هستیم اما مردم ما دارای رشد سیاسی و امامانی همچون امام موسی کاظم(ع) هستند که می‌توانند از سیره زندگی و سیاسی ایشان در همه حرکت‌های سیاسی خط بگیرند.

آیت الله علم الهدی ابراز کرد: امام موسی کاظم(ع) طبق بیان خودشان امام بر دل‌ها هستند و امام دل در هر بازه زمانی بر دل‌ها حاکم است، بنابراین باید با این سرمایه عظیم و ثروت فرهنگی هنگفت یعنی سیره اهل بیت(ع) را در زندگی به کار بگیریم تا راه‌گشا و خط ساز ما در زندگی باشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: در طول سال تنها زمان برای عرض ارادت به امام معصوم(ع)، مناسبت شهادت و ولادت آن امام است و در جریان شهادت هر امام اغلب برنامه این است که مصائب و سختی و مظلومیت آن امام به نحوی تبیین شود تا عواطف ما ارضاء و احساسات ما نسبت به آن امام از نظر مظلوم پرستی و محروم دوستی اشباه شود.

به گفته وی همانگونه که زیارت هر امام با حق شناسی و معرفت شناسی امام قبول می شود، شرط قبولی اشک و توسل به هر امام نیز شناخت حق امام است.

آیت الله علم الهدی با تأکید بر این‌که حق امام زمانی تشخیص داده می‌شود که معرفت شناسی ما نسبت به آن امام کامل شود، اظهار کرد: اغلب معرفت شناسی ما نسبت به ائمه‌(ع) مسأله‌دار است، از جمله نسبت به امام کاظم(ع) که عرصه معرفت شناسی ما نسبت به ایشان به زندان و زجر و شکنجه و در نهایت شهادت در گوشه زندان محدود می‌شود.

امام جمعه مشهد با بیان این‌که امام کاظم(ع)‌ 20 سال از 34 سال دوران امامت‌شان را خارج از زندان سپری کردند، مطرح کرد: اینگونه نبود که هارون به دلیل عناد شخصی و حسادت، امام را از مدینه به عراق و از این زندان به آن زندان ببرد بلکه باید علت این امر را در مواضع و حرکات سیاسی امام کاظم(ع) جست و جو کرد.

نماینده ولی فقیه متذکر شد: امام موسی کاظم(ع) در برابر جریان‌های لائیک، سکولار و غاصب حاکم و در میان توطئه‌ها و بحبوحه های سیاسی می‌ایستادند و برخوردی انقلابی و سیاسی داشتند و اینگونه نبود که صرفاً در منزل به تربیت شاگرد و بیان حلال و حرام الهی بپردازند./201/934/ب1

ارسال نظرات