۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۲
کد خبر: ۴۹۳۲۹۰
نماینده خبرگان رهبری:

مردم سبک زندگی روحانیان را الگو قرار می دهند

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: دوری از رذایل اخلاقی و گرایش به سمت فضائل معرفتی ضرورتی مهم در زندگی سعادتمند در دنیا و آخرت است.
جت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری عصر امروز در مراسم عزاداری و سوگواری سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) که در حوزه علمیه مراغه برگزار شد، اظهار داشت: پیروی از سیره اهل بیت عصمت و طهارت رمز تعالی بشریت است.

وی با بیان این‌که بشر امروز برای نجات از مشکلات و معضلاتی که گریبان‌گیر آن است، نیازمند توجه به سیره و سبک زندگی ائمه اطهار علیهم السلام است، خاطرنشان کرد: معرفت و دانش الهی تمامی امامان شیعه از نور واحدی که منشاء آن رسول الله می باشد، سرچشمه می‌گیرد، بنابراین سیره نبوی و احکام قرآنی در سبک زندگی ائمه اطهار تجلی یافته است.

امام جمعه مراغه با اشاره به این‌که دوری از رذایل اخلاقی و گرایش به سمت فضائل معرفتی ضرورتی مهم در زندگی سعادتمند در دنیا و آخرت است، افزود: دروغ، تهمت، حسادت، نفاق، دورویی، سخن‌چینی و دیگر رذایل اخلاقی انسان را از بسیاری توفیقات باز می‌دارد، بنابر این باید به فکر اصلاح خود بوده، بعد برای اصلاح جامعه تلاش کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی ادامه داد: طلاب و روحانیان بایستی ابتدا خود را مزین به فضائل اخلاقی بکنند و سبک زندگی خود را مشابه سیره ائمه اطهار و بزرگان دین قرار دهند، سپس مردم را به سمت ارزش‌های الهی و انسانی هدایت کنند، در حقیقت بهترین روش تبلیغ مبانی دینی، تبلیغ عمل‌گراست.

نماینده خبرگان رهبری افزود: مردم به نوع رفتار و حتی زندگی روحانیان توجه دارند و آنان را الگوی خود قرار می دهند، اگر طلبه‌ای در مسائل مادی و دنیوی گرفتار شود، دیگر سخنانش اثرگذار نخواهد بود، چراکه نوع مردم زندگی ساده و بی آلایشی دارند و انتظار می‌رود، ساده‌زیستی روحانیان همواره مورد توجه باشد.

وی در ادامه حسادت را یکی از بدترین گناهان و رذایل اخلاقی دانست و گفت: حسادت رفتاری بسیار بد برای عموم است و برای طلاب و روحانیان بدتر، بنابر این بایستی همواره با نفس مبارزه کرد و در مقابل پیشرفت دوستان و اطرافیان خوشنود بود، فرد حسود هیچ‌گاه روی آرامش در زندگی را نخواهد دید./۲۰۳/۹۳۵/ب۱

ارسال نظرات