۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۰
کد خبر: ۴۹۳۲۹۲

امام کاظم نهضت علمی امام صادق را کامل کردند

استاد حوزه علمیه خواهران با بیان این که مهم ترین خصلت اخلاقی امام کاظم(ع) که به آن شهرت دارند، کظم غیظ و مدارا با مخالفان است،گفت: مدارا و صبوری در مقابل مخالفان مهم ترین بخش سیره اخلاقی اجتماعی این امام بزرگوار است.
شهادت امام کاظم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم ایزدی، استاد حوزه علمیه خواهران شامگاه یکشنبه در رواق حضرت خدیجه(س) آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان این که امام کاظم(ع) در دوران زندگی پر برکت خود نهضت علمی امام صاد(ق) را کامل کردند و تجلی این موضوع را می توان در دوران امام رضا(ع) مشاهده کرد، گفت: بارزترین ویژگی شخصیتی امام کاظم(ع) کظم غیظ و فرو خوردن خشم است و این امام بزرگوار نسبت به دیگران حتی زندانبان و شکنجه گران خود نیز با گذشت رفتار کرده و زمینه هدایت این افراد را فراهم کردند.

وی افزود: تلاش های زیادی برای بد نام کردن امام در میان شیعیان صورت می گرفت ولی هر بار که دستگاه حکومت برای امام توطئه می کرد، امام کاظم(ع) از این امتحان سربلند بیرون می آمد.

استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به این که شیعه واقعی باید مانند امام کاظم(ع) زندگی کند، گفت: متأسفانه بسیاری از مشکلات جامعه امروزی ناشی از عدم گذشت و بردباری نسبت به یکدیگر است در حالی که اگر سیره امام کاظم(ع) در جامعه اجرایی شود بسیاری از مشکلات بر طرف خواهد شد.

خانم ایزدی با تأکید بر این که پدر و مادر در عرصه تربیت برای فرزندان خود بهترین الگو هستند، تصریح کرد: شخصیت علمی امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و سایر فرزندان امام کاظم(ع) نشان می دهد که امام کاظم(ع) به خوبی در عرصه معرفتی فرزندان خود را تربیت کرده اند و حاصل این تربیت حسنه موجب شده که امروز در شهری مانند قم بر گرد وجود حضرت معصومه(س) بزرگ ترین محفل علمی جهان اسلام یعنی حوزه علمیه قم تشکیل شود.

وی با بیان این که اهل بیت(ع) به صورت عملی فرزندان خود را به دین باوری و دین مداری دعوت می کردند، گفت: ما نیز به عنوان پیروان اهل بیت(ع) وظیفه داریم که فرزندان خود را در مسیر دین محوری و خدا باوری قرار دهیم و اگر در انجام این وظیفه کوتاهی کنیم در پیشگاه خداوند و در روز قیامت باید پاسخگو باشیم.

استاد حوزه علمیه خواهران یادآور شد: مهم ترین درسی که والدین براساس سیره امام کاظم(ع) می توانند به فرزندان خود بیاموزند این است که در برخورد با مخالف خشم خود را کنترل کرده و صبوری کنند تا به این ترتیب نه تنها مورد بخشش خداوند قرار گیرند بلکه بتوانند زمینه از بین رفتن آسیب های اجتماعی و نزاع های خیابانی و فحاشی های بی مورد را در اجتماع فراهم کنند./968/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات