۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۶
کد خبر: ۴۹۳۳۰۰

روایت حجت الاسلام سعیدی از موفقیت نسبی طلاب ورزشکار در مقایسه با دیگر طلاب

حجت‌الاسلام سعیدی گفت: بر اساس برخی از تحقیقات که در تعدادی از مدارس حوزه علمیه قم انجام دادیم متوجه شدیم که طلابی که فعالیت‌های ورزشی دارند نسبت به آنهایی که ورزش نمی‌کنند بهتر درس می‌خوانند و علاوه بر آن در ایجاد روابط اجتماعی در جامعه نیز موفق‌تر هستند.
محمد سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمد سعیدی در مراسم اختتامیه سومین المپیاد فرهنگی و ورزشی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه قم که عصر امروز در سالن همایش‌های مدرسه علمیه معصومیه(س) برگزار شد، با بیان این که روند کار المپیاد بسیار خوب بود، گفت: این المپیاد فرهنگی و ورزشی مورد تأیید آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور قرار گرفت.

مدیر امور طلاب و دانش  آموختگان حوزه علمیه قم ادامه داد: بسیار تلاش کردیم تا به بودجه این مسابقات خللی وارد نشود و برگزاری آن برای ما یک دغدغه بود، چراکه اگر در حوزه‌های علمیه تنها به تهذیب و درس خواندن پرداخته شود، شور و نشاط از میان طلاب رخت بربسته و در آینده‌ای نه چندان دور دچار افسردگی می‌شوند.

وی ادامه داد: برخی از طلاب که ورزشکار بوده‌اند هم‌اکنون از طریق همان ورزش و حرفه دین اسلام را تبلیغ می‌کنند و در این زمینه بسیار موفق هستند چون با ورزش توانسته‌اند بسیاری از جوانان را جذب کنند و آنها را به سوی پایبندی به مبانی دینی رهنمون کنند.

حجت‌الاسلام سعیدی در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس برخی از تحقیقات که در تعدادی از مدارس حوزه علمیه قم انجام دادیم متوجه شدیم که طلابی که فعالیت‌های ورزشی دارند نسبت به آنهایی که ورزش نمی‌کنند بهتر درس می‌خوانند و علاوه بر آن در ایجاد روابط اجتماعی در جامعه نیز موفق‌تر هستند./841/پ۲۰۳/ج

ارسال نظرات