۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۴۹۳۴۰۴
ویژه زوج‌های جوان طلبه؛

کارگاه آموزشی «پیوندهای آسمانی» درقم برگزار شد

همایش و کارگاه آموزشی «پیوندهای آسمانی» ویژه زوج‌های جوان طلبه در قم برگزار شد.
کارگاه آموزشی «پیوندهای آسمانی» درقم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی مرکزخدمات حوزه‌های علمیه استان قم، همایش «پیوندهای آسمانی» ویژه زوج‌های جوان طلبه با حضور مدیر مرکزخدمات استان در سالن بیداری اسلامی جامعه الزهراء برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌ جعفریانی مدیر مرکزخدمات استان ضمن گرامیداشت ایام ماه مبارک رجب و تبریک به زوج‌های جوان، گفت: هدف از برگزاری چنین همایشی برطرف کردن بخشی از دغدغه‌های زندگی طلاب و روحانیون است تا بتوانند با آرامش بیشتری به دین خدمت کنند.

وی بابیان اینکه روحانیون نقش الگو را برای جامعه دارند، اظهار داشت: با توجه به حجم تهاجم فرهنگی دشمنان جهت از هم پاشیدن کانون گرم خانواده، امید است ازدواج و پیوند شما با استمداد از آموزه‌های دینی محکم باشد و به‌عنوان یک الگو در جامعه اسلامی معرفی شود.

حجت‌الاسلام‌ جعفریانی به آیاتی از کلام‌الله مجید در تمجید از امر ازدواج اشاره کرد و افزود: زوج‌های جوان بنا به فرمایش پروردگار نباید در قبال وضعیت معیشتی خود ترسی داشته باشند، چراکه خداوند متعال خودش ضامن روزی است.

وی نهادینه کردن ازدواج آسان را از ضروری‌ترین مسائل زندگی امروز دانست و خاطرنشان کرد: برچیده شدن بسیاری از سنت‌های غلط از جامعه امروز، رغبت جوانان را برای ازدواج به‌موقع می‌افزاید.

مدیر مرکزخدمات استان، دستیابی به جامعه متعالی را مشروط بر تحکیم نظام خانواده دانست و بیان کرد: امید است بامطالعه منابع شاخص و رهنمودهای حجت‌الاسلام‌والمسلمین دهنوی مشکلی در زندگی آینده و تربیت فرزندان ایجاد نشود.

وی با اشاره به فعالیت‌های مرکزخدمات افزود: یکی از فعالیت‌های مهم مرکزخدمات استان، ارائه خدمات فرهنگی و رفاهی به زوج‌های جوان طلبه است تا آن‌ها بتوانند با آرامش بیشتر وظیفه خطیر خود را در جامعه اسلامی انجام دهند.

در ادامه این همایش، حاضرین در جلسه، از رهنمودهای حجت‌الاسلام‌والمسلمین دهنوی استفاده کرده و مشکلات خود را در قالب پرسش و پاسخ با وی در میان گذاشتند.

در بخش پایانی، حجت‌الاسلام‌ تبریزیان در خصوص طب اسلامی بیاناتی را اظهار کرد و جوایزی به‌قیدقرعه به برخی از طلاب اهداء شد./۸۷۲/د۱۰۲/ج

ارسال نظرات