۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۴۹۳۶۳۷

برگزاری جشن عید مبعث در حرم مطهر رضوی

جشن مبعث رسول مهربانی‌ها، حضرت محمد مصطفی(ص) در حرم مطهر رضوی برگزار شد.
جشن عید میعث در حرم مطهر رضوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، جشن عید مبعث امروز 27 رجب المرجب با حضور عموم زائران و مجاوران این حریم رضوی در صحن ها و رواق های مختلف حرم مطهر رضوی برگزار شد.

این مراسم که با تلاوت آیاتی از کلام نورانی وحی آغاز شد، با شعر خوانی سید محمدجواد شرافت، مدیحه سرایی سید مهدی میرداماد و محمد رضا طاهری و اجرای سرود و همخوانی گروه «فدك الزهراء» ادامه پیدا کرد.

در ادامه مراسم حجت الاسلام پناهیان با بیان این که در جامعه اسلامی مردم با آزادی در انتخاب و دخالت در اداره جامعه می توانند اشتباهاتی مرتکب شوند، بیان کرد: عده ای در جامعه ولایی انتظار دارند که ولایت فقیه برابر همه خطا ها و شکلات بایستد درصورتی که حکومت دینی ترکیبی از هدایت ولایت و انتخاب ملت است.

وی با بیان این که فلسفه بعث نبوی این است که مردم را در فضایی برای امتحان و رشد قرار دهد، گفت: اگر بنا باشد رسول خدا(ص) و امیر مومنان همه کارها را خودشان انجام دهند فلسفه امتحان الهی زیر سوال می رود.

همچنین افزون بر حرم مطهر امام رضا(ع)، مراسم‌های مختلفی در حسینیه‌ها، مساجد و اماکن متبرکه مشهد مقدس به مناسبت سالروز بعث خاتم النبیین، نبی مکرم اسلام(ص) برگزار شد.

شایان ذکر است؛ جشن شب عید مبعث نیز ویژه عموم زائران و مجاوران بارگاه مطهر رضوی از جمله زائران غیرایرانی شامل عرب‌زبانان، اردوزبانان و آذری زبانان در رواق‌های دارالمرحمه، غدیر و کوثر حرم مطهر رضوی همراه با سخنرانی، مولودی خوانی و مسابقات فرهنگی برگزار شد./۲۰۳/۸۶۴/ب۱

ارسال نظرات