۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۴
کد خبر: ۴۹۳۶۵۴

توصیه آیت الله علیدوست به رسانه ها درباره مسائل علمی

آیت الله علیدوست برخی اخبار منتشره در رسانه ها را تکذیب و به رسانه ها توصیه کرد به جهت دقت و حساسیت مسائل علمی از خبرنگاران مطلع در این حوزه ها استفاده کنند.
آیت الله ابوالقاسم علیدوست

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله علیدوست ۳۱ فروردین ماه در مشهد مقدس با موضوع «شیوه مواجهه فقه با علوم و عرصه های جدید در مطالعات بین رشته ای، مطالعات نظام سازی و مسائل مستحدثه» به سخنرانی پرداخت.

در پایان جلسه در قسمت پرسش و پاسخ ، سوالی مبنی بر کافی یا ناکافی بودن اصول فقه موجود برای نظام سازی و استخراح نظام ها، طرح می شود.

آیت الله علیدوست، اصول فقه موجود را از نظر مسائل ناکافی دانسته و بر این عقیده است که اصول فقه موجود، در عرصه فقه فردی نیز به پیشرفت نیاز دارد و از نظر مسائل ناکافی است، لذا باید دفتر دوم و سومی بر این دانش افزون گردد. ایشان بر آن است که با پایه گرفتن اصول فقه موجود و با اضافه کردن مسائل جدید بر آن و با کاستن  از حجم محتوای برخی مباحث، می توان به اصول فقهی دست یافت که در جهت نظام سازی و... کارا باشد.

اما برخی از خبرگزاری ها و شبکه های مجازی، سخن این استاد حوزه را از «اصول فقه» خارج کرده و به «فقه» سریان داده اند، و چنین گزارش کرده اند:

فقه موجود نه تنها پاسخگوی نظام سازی که حتی پاسخگوی فقه فردی هم نیست.

گزارشی که با سخنان وی در این نشست مطابقت ندارد

از این رو  گزارش مزبور،  تکذیب می شود، و به خبرگزاری ها، ناصحانه تذکر داده می شود که به جهت حساسیت مسائل تخصصی، از خبرنگاران مطلع استفاده کنند تا ناخواسته و از سر بی دقتی به گزارش های خلاف واقع دچار نشوند. /۹۲۴/د۱۰۲/ج

ارسال نظرات