۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۲
کد خبر: ۴۹۳۷۰۵
سرمقاله؛

تردید روحانی

روزنامه صبح نو در سرمقاله امروز خود به بحث داغ مناظره انتخابات پرداخته.
حسن روحانی رییس جمهور

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از صبح نو، این نشریه در سرمقاله امروز خود به بحث داغ مناظره های تلوزیونی انتخابات ریاست جمهوری و علت شانه خالی کردن دولت یازدهم از زیر بار مناظره رفتن پرداخته است. 

انتخابات ریاست جمهوری درحال نزدیک‌شدن به روزهای حساس و جمعه روز مناظره نخست است. اما و اگرهایی که مکرراً از جانب برخی نامزدها درباره روند برگزاری این مناظره‌ها مطرح می‌شود، ناشی از چیست؟

احتمالاً ناشی از ترس است نسبت به آنچه در صحنه مناظره اتفاق می‌افتد. #دولت_حرف می‌بایست در موضع پاسخگویی قرار گیرد و چندان خوش ندارد جلوی چشمان ده‌ها میلیونی چنین کند. ترس دیگر شاید ناشی از ناهماهنگی‌های درونی است که عمدتاً در بیان یکی از مشاوران دولت نیز نمودار می‌شود، یعنی اینکه نامزد پوششی مشهور بنا ندارد در نقش یک گزینه بدلی عمل کند، چرا که اولاً می‌بایست پاسخگوی ابهام‌های عملکرد دولت باشد -که خود نیز منتقد آنها به‌شمار می‌رود- (فایل صوتی انتشار یافته در اواخر سال گذشته) و ثانیاً در منظر عمومی ناشایست است که حرمت رأی‌دهندگان را نادیده بگیرد و آبروی خویش را بر حراج گذارد.

از سوی دیگر فشار به نزدیک کردن زمان مناظره‌های تلویزیونی نشانگر تلاش برای پوشاندن نقاط ضعف است تا در فرصت یک‌هفته‌ای میان مناظره‌ها، امکان نقد و رصد و گفت‌و‌گوی مداوم پیرامونشان ایجاد نشود و افکار عمومی -که اکنون در تردید نسبت به توانمندی دولتمردان کنونی قرار دارد- بیش از پیش از آنها مأیوس و ناامید نشود./969//۱۰۲/خ

ارسال نظرات