۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۴۹۳۷۴۲
آیت الله علوی گرگانی:

باید امامزادگان احیاء شوند

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با تأکید بر این که تلاش کنید تا امامزاده‌ها احیا شوند، گفت: هر چه می‌توانید در امامزاده‌ها برنامه‌های مختلفی مذهبی برگزار کنید، نذورات مردم را جمع‌آوری و در راهی صرف کنید که موجبات رضایت الهی را فراهم سازد.
حضرت آیت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی، امروز در دیدار سید جواد تکیه، مدیر حرم مطهر امامزاده حضرت محمد هلال ‌بن علی‌ بن ابیطالب(ع) و جمعی از مسؤولان شهرستان آران و بیدگل با بیان این که امامزادگان انوار و ستارگان الهی هستند، اظهار داشت: وجود این ستارگان درخشان در هر منطقه‌ای موجب آبادانی آن منطقه می‌شود.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی ابراز داشت: یکی از عنایات خداوند متعال برای ایرانیان آمدن فرزندان اهل بیت(ع) در مناطق مختلف ایران است، از این رو هر جا این بزرگواران حضور یافته‌اند، موجب رونق و برکت در آن مناطق شده است.

وی با تأکید بر این که امامزادگان بلایای الهی را دفع می‌کنند، تصریح کرد: بسیاری از بلاهای مختلف به برکت وجود همین بزرگواران، دفع می‌شود، چرا که خداوند به سبب وجود این عزیزان بلا را از منطقه‌ دفع و برکات بسیاری را نازل می‌کند.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به این که ممکن است بلایی از مردم دفع شود اما مردم از آن آگاه نشوند، افزود: گاهی اوقات امامزادگان به خواب عالمان دینی می‌آیند و در گفت‌و‌گوهای خود، از دفع بلاهای مختلف از مناطق متعدد خبر می‌دهند.

وی با تأکید بر این که تلاش کنید تا امامزاده‌ها احیا شوند، ابراز داشت: هر چه می‌توانید در امامزاده‌ها برنامه‌های مختلفی مذهبی برگزار کنید، نذورات مردم را جمع‌آوری و در راهی صرف کنید که موجبات رضایت الهی را فراهم سازد.

استاد برجسته حوزه علمیه با تأکید بر اهمیت استفاده مردم از وجود امامزادگان در محلات، خاطرنشان کرد: مردم مناطقی که امامزاده‌ای در محله آنها وجود دارد، باید از وجود چنین ستارگانی بهرمند شوند، از این رو با برپایی تشکل‌های مذهبی و برگزاری مراسم‌های مختلف قرآنی از قبیل قرائت، حفظ و غیره، از وجود امامزادگان بهرمند شوید.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با قرائت روایتی از پیامبر اکرم(ص)، عنوان کرد: رسول خدا فرموده است: «هر کسی که به فرزندان من احترام کند، بر گردن من حق دارد»، بنابراین پیامبر اکرم(ص) در روز قیامت افرادی را که به زراره ایشان خدمت کرده‌اند، شفاعت خواهد کرد.

وی اظهار داشت: حضرت محمد هلال بن علی‌ بن ابیطالب، نزدیک‌ترین فرزند به حضرت امیرمؤمنان بوده و از ویژگی‌های منحصر بفردی برخوردار است، لذا تلاش کنید تا عالمانی که در آن امامزاده منبر می‌کنند، در سخنرانی‌های خود، خلاصه‌ای از زندگینامه و حالات معنوی این امامزاده را بیان کنند تا مردم با فضیلت‌های آن امامزاده بیشتر آشنا شوند./878/ ۲۰۲/ص

ارسال نظرات