۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۴۹۳۷۹۰
مدیرعامل مؤسسه بهداشت معنوی مطرح کرد؛

حمایت از شیطان‌گرایی با هدف دموکراتیک کردن معنویت

حجت‌الاسلام عرب با اشاره به لزوم ایجاد ارزش‌های واحد برای ایجاد نظم نوین جهانی، گفت: حمایت نظام سلطه از شیطان‌پرستی برای شکستن هیمنه ادیان اصیل مانند اسلام و مسیحیت است.
حجت الاسلام حسین عرب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حسین عرب، امروز در نشست علمی بررسی و آسیب‌شناسی فضای نقد شیطان‌گرایی که در جامعه المصطفی العالمیه برگزار شد، اظهار داشت: باورهای شیطان‌پرستی هنوز در جامعه ریشه ندوانده است و معرفی غیر اصولی شیطان‌پرستی در برخی مستندهای تلویزیونی مانند مستند شوک می‌تواند آسیب‌زا باشد.

مدیرعامل مؤسسه بهداشت معنوی با اشاره به این که مستندها فقط باید به مسؤولان برای مقابله با شیطان‌پرستی هشدارهای لازم را بدهد، ابراز داشت: متأسفانه د رسانه‌های ما یک جو هیجانی در این حوزه ایجاد شد و توصیف غلطی از محتوای شیطان‌گرایی شکل گرفت و نحله‌های مختلف شیطان‌گرایی از قبیل شیطان‌گرایی فلسفی و بومی و آتئیستیک و دیگر موارد معرفی کردند در حالی که در واقع همه این ها یک پدیده واحد است که از منظرهای مختلف شیطان‌پرستی را بررسی کرده‌اند.

توصیف غلط شیطان‌پرستی و مصادره جریان‌های مختلف تحت عنوان شیطان‌پرستی

وی به پیامدهای توصیف غلط از شیطان‌پرستی اشاره کرد و افزود: برخی جریان‌هایی که شیطان‌پرستی نبود مانند جریان هنر بدن که نقاشی و تاتو روی بدن است با شیطان‌پرستی خلط شد و با توصیف غلط وارد این جریان شد در حالی که در شیطان‌پرستی چنین قانون‌هایی وجود ندارد که خود را به نحو خاصی آرایش کنند و حتی رهبران شیطان‌پرستی هم چهره‌های موجهی دارند.

حجت الاسلام عرب افزود: جریان دیگری که با شیطان‌پرستی خلط شده است خورده فرهنگ گوتیک است که آرایش‌های زننده و تند دارند و فستیوال‌هایی دارند که هر ساله در آلمان برگزار می‌شود؛ این جریان به اعتقاد و فرهنگ کاری ندارند و ممکن است انسان‌های معتقد مذهبی هم در آن وجود داشته باشند و خود این توصیف غلط از شیطان‌پرستی سبب گسترده جلوه دادن شیطان‌پرستی شد.

وی با بیان این که نمادهای شیطان‌پرستی چهار یا پنج تا بیشتر نیست، گفت: برخی نمادها از قبیل صلیب شکسته و دست شاخ‌دار و حتی فروهر در ایران و بسیاری از نمادهای دیگر به نفع شیطان‌پرستی مصادره شد و این توصیف‌های غلط سبب برداشت‌های غلط و برخوردهای غلط در میان مسؤولان هم شده است.

کارشناس فرقه گرایی با بیان این که موسیقی راک و متال هم برای شیطان‌پرستی مصادره شده است، گفت: این توصیف غلط که در ایران وجود دارد در غرب هم وجود دارد و سبب بزرگ‌نمایی جریان‌های شیطان‌پرستی شده است.

ژورنالیستی شدن شیطان‌گرایی سبب بزرگ‌نمایی آن شده است

حجت‌الاسلام عرب ژورنالیستی شدن شیطان‌پرستی را سبب بزرگ‌نمایی و اغراق آن دانست و گفت: فرقه کلیسای شیطان که مشهورترین فرقه شیطان‌پرستی در دنیا است در سال 1966  به وسیله آنتوان لابی تأسیس شد و در ابتدا چند روزنامه‌نگار در رابطه با هنجارشکنی این فرقه و استفاده از واژه‌های کلیسا و انجیل شیطان مطالبی را نوشتند و به جایی رسید که واشنگتن پست یک ویژه‌نامه برای کلیسای شیطان در نظر گرفت.

وی ادامه داد: ژورنالیستی شدن کلیسای شیطان سبب تبلیغ وسیع برای آن شد و زمانی که موج معرفی آن فروکش کرد دوباره در روزنامه‌ها جنجالی به پا شد که شیطان‌پرستان کارهای خلاف مانند خوردن خون نوزاد و دیگر موارد می‌کنند و همین سبب شد که باز سر زبان‌ها بیفتند و رهبران شیطان‌پرستی از این فرقه دفاع کردند؛ به هر حال می‌خواستند که شیطان‌پرستی بر سر زبان‌ها بیفتد و کانون توجه قرار بگیرد.

حمایت از شیطان‌گرایی با هدف دموکراتیک کردن معنویت است

مدیرعامل مؤسسه بهداشت معنوی با اشاره به این که نظام سلطه برای ایجاد نظم نوین جهانی به دنبال نظام ارزشی واحد است، افزود: آن‌ها برای ایجاد نظام ارزشی واحد به دنبال دموکراتیک کردن فضای معنویت هستند؛ نظام سلطه می‌خواهد با گسترش فرقه‌گرایی و ترویج و تقدیس آن‌ها هیمنه ادیانی مانند اسلام و مسیحیت را بشکند تا در فضایی دموکراتیک بتواند با به رأی گذاشتن بیانیه‌ای مانند بیانیه حقوق بشر، نظام ارزشی واحدی را به دنیا تحمیل کند.

وی افزود: جریان شیطان‌گرایی نه تنها ضد دین است بلکه هتاک نسبت به دین اصیل است و به دنبال این است که هیمنه ادیان اصیل را بشکند و کشیدن کاریکاتور پیامبر(ص) و تولید فیلم موهن علیه پیامبر(ص) در همین راستا است و کسانی که این جریان‌ها را چه با معرفی و چه با نقد غیر اصولی تبلیغ می‌کنند ممکن است در همین راستا باشند.

حجت الاسلام عرب اذعان کرد: با دموکراتیک کردن جریان معنویت در غرب از طریق ژورنالیستی کردن شیطان‌پرستی و مصادره نمادها و گروه‌های مختلف به نفع جریان شیطان‌گرایی به جایی رسیده‌ایم که دیگر فراماسونری یک فرقه پنهانی و مخفیانه نیست بلکه به فرقه‌ای در کنار ادیان دیگر تبدیل شده است که روزی باید برای تعیین ارزش‌های حاکم بر نظام دینی واحد نظر بدهد./843/پ201/س

ارسال نظرات