۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۲
کد خبر: ۴۹۴۰۴۳
در حرم حضرت معصومه مطرح شد؛

بدعت نتیجه فاصله گرفتن از ولایت است

کارشناس معارفی آستان مقدس حضرت معصومه(س) بصیرت مؤمن در مقابله با بدعت‌ها را امری ضروری توصیف کرد و گفت: بدعت مقدمه انحراف در آخرالزمان است.
بدعت در اسلام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام انواری امروز در سخنرانی آستان مقدس حضرت معصومه(س) که در شبستان بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد بابیان اینکه امامت مصداق ظاهری ادامه جریان ولایت الله و ولایت رسول‌الله است، اظهار داشت: قرآن در بخش‌های گوناگونی بسیار به مؤمنان تصریح داشته که مبانی کتاب خدا و شریعت خدا را از جریان اصیل ولایت الله دریافت کنید؛ بر این اساس در آخرالزمان اعتقاد بسیاری از مؤمنان به‌وسیله بدعت از هویت اصیل دین منحرف خواهد کرد.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) بدعت را نتیجه فاصله گرفتن از ولایت توصیف کرد و گفت: امربه‌معروف و نهی از منکر سبب محکم شدن پایه‌های اقتدار جامعه اسلامی می‌شود و فسق و فجور را از ریشه قطع می‌کند. »

کارشناس معارفی آستان مقدس حضرت معصومه(س) فاصله گرفتن از امربه‌معروف و نهی از منکر را در بیان منابع ثقلین خطر نفوذ ناهنجاری‌های اجتماعی توصیف کرد و اظهار داشت: امام رضا(ع) در این زمینه می‌فرمایند «وقتی امت من از امربه‌معروف و نهی از منکر شانه خالی کردند و آن را به یکدیگر واگذار کردند، حتماً بدانند که با هلاکت و عذاب الهی روبه‌رو خواهند شد.»

حجت اسلام انواری با بیان این‌که امربه‌معروف و نهی از منکر در ابیات قرآن هویتی اصیل در سبک زندگی اسلامی است، ابراز داشت: خداوند متعال در آیه 104 سوره آل‌عمران فرموده است «وَ لْتَکُنْ مِنْکُمْ أُمَّةٌ يَدْعُونَ إِلَي الْخَيْرِ وَ يَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ يَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ أُولئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ؛ و باید از شما گروهی باشند که مردم را به سوی کار خیر دعوت نمایند و به کار نیک امر کنند و از کار زشت بازدارند و آنهایند که رستگارند.»

کارشناس معارفی آستان مقدس حضرت معصومه(س) بصیرت مؤمن در مقابله با بدعت‌ها را امری ضروری توصیف کرد و گفت: پیامبر اکرم (ص) در توصیف ابعاد بدعت‌های آخرالزمان چنین فرموده است که «روزگاری خواهد آمد که دین خدا تکه‌تکه خواهد شد. سنت من در نزد آنان بدعت و بدعت در نزد آنان سنت باشد، شخصیت‌های بزرگ در نزد آن‌ها حیله‌گر خوانده می‌شوند و اشخاص حیله‌گر در نزد مردم، با شخصیت و وزین خوانده شوند. مؤمن در نزد آنان حقیر و بی‌مقدار می‌شود و فاسق به‌پیش آن‌ها محترم و ارجمند باشد، کودکانشان پلید و گستاخ و بی‌ادب و زنانشان بی‌باک و بی‌شرم و بی‌حیا شوند، پناه بردن به آن‌ها خواری و اعتماد به آنان ذلت و درخواست چیزی از آن‌ها نمودن، جامه درویشی به تن کردن و مایه بیچارگی و ننگ است. در آن هنگام خداوند، آنان را از باران به هنگام، محروم سازد و در وقت نامناسب بر آن‌ها ببارد.»/۸۳۷/پ203/ی

 

ارسال نظرات