۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۴۹۴۱۰۵
حجت الاسلام والمسلمین عابدی:

حوزویان به خلق آثار مکتوب اهتمام ویژه‌ای داشته باشند

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم گفت: آثار مکتوب ماندگار است بنابراین طلاب و روحانیان باید به تحقیق، پژوهش و تألیف کتب و مقالات اهتمام ویژه ای داشته باشند.
حجت الاسلام والمسلمین عابدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین احمد عابدی امروز در مراسم اختتامیه جشنواره مقالات علمی، محمد بن خلیلان که در مصلی امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد، با بیان اینکه همه امامان معصوم قلم به دست بودند و آثار مکتوب آنها به یادگار مانده است، اظهار کرد: آثار مکتوب ماندگار است بنابراین طلاب و روحانیان باید به تحقیق، پژوهش و تألیف کتب و مقالات اهتمام ویژه ای داشته باشند.

وی انتخاب عنوان مناسب برای کتب و مقالات را بسیار مهم عنوان کرد و افزود: عنوان کتاب باید بیگانه با موضوع نباشد در عین حال نباید به گونه ای انتخاب شود که به صورت کامل گویای مطالب کتاب باشد و هیچ گونه جذابیتی برای جذب مخاطب و خواننده نداشته باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه بر تحقیق و گردآوری مطالب پیرامون موضوع مقالات را مورد تأکید قرار داد و گفت: یک چهارم مطالب کارهای پژوهشی مربوط به استفاده از اطلاعات سایر منابع است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدی تصریح کرد: برای خلق آثار بهتر باید بر روی موضوع تحقیق و مطالعه شده و قبل از شروع به نگاشتن مقاله و کتاب آن را در ذهن به صورت کامل پروراند.

وی با بیان اینکه موضوعات کلی برای کار پژوهشی مناسب نیست، خاطرنشان کرد: موضوع باید جزئی باشد، در این صورت مجبور به افزایش ساعات مطالعه کتابها، پایان نامه ها و تحقیقات می شوید که در این حالت به عمق موضوع توجه خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدی تأکید کرد: پژوهش، تحقیق و تألیف کار بسیار ارزشمند و سیره امامان معصوم(ع) و بزرگان دین است که طلاب و روحانیان نیز باید در این جهت تلاش بیشتری داشته باشند./202/936/ب1

 

ارسال نظرات