۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۵
کد خبر: ۴۹۴۱۰۶
رحیم پور ازغدی:

زن حقوق اقتصادی دارد اما وظیفه اقتصادی ندارد

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه زن حقوق اقتصادی دارد اما وظیفه اقتصادی ندارد، گفت: در عین حال در فرهنگ اسلامی هیچ منعی برای فعالیت اقتصادی، سیاسی، رشد علمی و فرهنگی و کارهای خدماتی و خیریه ای برای زنان وجود ندارد.
رحیم پور ازغدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حسن رحیم پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در همایش «مادری و تزاحم نقش ها» امروز 7 اردیبهشت که در اداره تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، گفت: وقتی گفته می شود که نقش مادری و اجتماعی، اینجا مباحث اقتصادی هم مطرح می شود.

وی با بیان اینکه در فرهنگ اسلامی، اقتصاد مردانه و زنانه مطرح نشده است، تصریح کرد: آنچه که در اسلام به آن تأکید شده، اقتصاد خانواده است چرا که مرد و زن دو واحد مستقل و رقیب با هم نیستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: اما وقتی که در درون خانواده ظلم و رقابت شروع شود، عشق و اعتماد و فداکاری لطمه می خورد و در این حال مباحث فقه، قانون و دادگاه مطرح می شود.

وی با بیان اینکه زن حقوق اقتصادی دارد اما وظیفه اقتصادی ندارد، تصریح کرد: در عین حال در فرهنگ اسلامی هیچ منعی برای فعالیت اقتصادی، سیاسی، رشد علمی و فرهنگی و کارهای خدماتی و خیریه ای برای زنان وجود ندارد.

رحیم پور ازغدی افزود: منع در مواردی است که با حق و حقوق خانواده تزاحم پیدا کند چرا که تزاحم نقش ها به تزاحم حقوق برمی گردد و این مرد و زن ندارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه مسأله اصلی ما در تقسیم کار بیرون و داخل منزل، شرعی نیست، اظهار کرد: این موضوع عقلی و عرفی طرفین است و باید درباره این امر زنان اولویت ها را در نظر بگیرند.

وی با بیان اینکه امروز برخی تغییرات در نهاده خانواده خطرناک است، تصریح کرد: در این شرایط بایستی در برابر برخی پدیده ها مقاومت کرد و از آن عبور شود چرا که با امکانات ایجاد شده در عین اینکه آسیب زا هستند اما خدمات فراوانی هم دارند که نیاز به مدیریت و برنامه ریزی دارد.

وی با بیان اینکه نباید شغل ها مردانه و زنانه بشوند، تصریح کرد: در واقع این موضوعات ربطی به اسلام ندارد و فقط به فطرت زن و مرد در دین توجه شده است و مهمترین مشکل ما در این عرصه که نمی توانیم توازن را بین مسؤولیتها برقرار کنیم در واقع بی تدبیری و تدبیر نادرست است./202/934/ب1

ارسال نظرات