۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۳
کد خبر: ۴۹۴۱۱۸
عضو هیئت علمی مرکز مطالعات زنان:

بایسته های جامعه مدرن موانع مادری را ایجاد کرده است

عضو هیأت علمی مرکز مطالعات زنان با انتقاد نسبت به بایسته های زندگی مدرن که از آن جمله می توان به فردیت اشاره کرد، گفت: موانع مادری تا آنجا پیش رفته است که این جامعه مفهومی از شخصیت و فردگرایی ساخته که حتی نمی توان فرزند ۱۲ ساله را بازخواست کرد.
زن و خانواده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، فریبا علاسوند، عضو هیأت علمی مرکز مطالعات زنان درهمایش «مادری و تزاحم نقش ها» امروز 7 اردیبهشت که در اداره تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، گفت: غربی ها درباره زن مسلمان دچار سوء تفاهم هستند.

وی با بیان اینکه رسانه های متعددی هستند که در اختیار جریان های استکباری هستند، اظهار کرد: در واقع در این کشورها نمای زن مسلمان، در بند حجاب است که از هرگونه درک و دریافت دریغ شده است.

عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان افزود: جریان های افراطی صهیونیستی مثل داعشی گری به این موضوع زن مسلمان در بند حجاب دامن زده است و زنی را که در بستر این نظام سیاسی شناختند به رسانه های خودشان نشان دادند.

وی درادامه با اشاره به نبود پژوهش ها و تحقیقات درباره نقش مادری گفت: در واقع نگاه ما به این موضوع مسأله شناسانه نیست و همه فکر می کنند که مادری کردن این همه تحقیق و پژوهش نمی خواهد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه ما از نظر تئوریها و آنچه که در اسلام آمده است نسبت به جامعه غربی باید مهاجم باشیم و نباید گارد دفاعی داشته باشیم، تصریح کرد: اما در شرایط حاضر ما مهاجم نیستیم و صد سال است که جریان های فمنیستی کوشش کردند که بگویند بین مادران و زنان رابطه مستقیمی نیست و آنها می گویند مادری نقشی اجتماعی است.

وی با بیان اینکه آنها معتقدند مربی حرفه ای آموزش دیده بهتر از مادر، فرزند تربیت می کند، اظهارکرد: در غرب صد سال است که فمنیستها تلاش کردند که بگویند زن بودن و مادر بودن رابطه نیست و آنها به همین دلیل ساختاری درست کردند که مادری را برای آنان آسان کند.

عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان در ادامه افزود: اگر جامعه ای ظوابط دوران مدرن را به دلیل شرایط مختلف و فشارهای اقتصادی و شاغل شدن مادر و پدر قبول کرد بایستی قانون اساسی همه ساختارها را فراهم کند تا از این نقش مادری مراقبت شود.

وی با بیان اینکه دختری که مادر می شود، تغییرات فرهنگی و فکری کرده است، تصریح کرد: مسایلی که یک دختر به خاطر دختر بودنش با آن مواجه می شود ابعاد اخلاقی دارد که در نسل ما باز تولید و احیا نشده است.

عضو هیأت علمی مرکز مطالعات زنان با انتقاد نسبت به بایسته های زندگی مدرن که از آن جمله می توان به فردیت اشاره کرد، گفت: موانع مادری تا آنجا پیش رفته است که این جامعه مفهومی از شخصیت و فردگرایی ساخته که حتی نمی توان فرزند 12 ساله را بازخواست کرد.

عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان تصریح کرد: مسأله ای از فردیت شکل گرفته است که چیزی مثل مادری کردن در شرایط حاضر آب در هاون کوبیدن است./۲۰۲/۹۳۴/ب۱

ارسال نظرات