۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۹
کد خبر: ۴۹۴۱۲۱
مدیر مدرسه اسلام شناسی حضرت زهرا:

نباید نقش مادری به حاشیه برود

مدیر مدرسه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) با بیان اینکه نباید نقش مادری به حاشیه برود، گفت: در این عرصه ما نیاز به برنامه ریزی و قوانین حمایتی برای بانوان از سوی دولت داریم که برای شریفترین شغل زنان که همان مادری است حقوق قرار داده شود.
زن و خانواده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، خانم مقدسی، مدیر مدرسه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) در همایش «مادری و تزاحم نقش ها» امروز 7 اردیبهشت که در اداره تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، گفت: با توجه به نقش بانوان در عرصه های مختلف زندگی و تحولات تاریخی و تأثیر آنان در انحطاط و بقایای بشری و تأثیرگذاری در شئونات زندگی، بررسی مهمترین نقش آنها که مادری است به عنوان یک ضرورت اجتماعی محسوب می شود.

وی با بیان اینکه نقش مادری ویژه زنان است و در عین حال جایگزین ندارد، افزود: در واقع تربیت انسانها وظیفه آنان است و این عرصه شکل گیری شخصیت انسان در دامن مادر است و با توجه به اینکه انسان اشرف مخلوقات است شغل مادری هم باید اشرف همه شغل ها باشد.

مقدسی ادامه داد: قدم اول تربیت در دامن مادر است و دین اسلام اهمیت جدی و اساسی به این موضوع داده است چرا که زنان در نقش مادری، نسل بشر را اداره می کنند و در کانون خانواده سبب انس و آرامش می شوند.

وی با بیان اینکه در همه طرح ها باید خانواده مبنا باشد، تصریح کرد: کانون خانواده مهمترین جایگاه برای تربیت و رشد انسان است و این مسأله ای نیست که برای کسی روشن نباشد و توجه به نقش مادری باید در کانون زندگی انسانها قرار بگیرد و حاشیه نشود.

مدیر مدرسه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) با تأکید بر این مطلب که در اسلام منعی برای حضور اجتماعی بانوان، اشتغال و تحصیل نیست، تصریح کرد: اسلام به این موضوع توجه دارد که زن و مرد در عرصه تحصیلات تفاوتی بین آنها نیست و زنان می توانند در این عرصه در بالاترین جایگاه قرار بگیرند و در عین حال اسلام منعی هم برای اشتغال بانوان ندارد.

وی در ادامه با انتقاد نسبت به این امر که در شرایط حاضر مسأله ازدواج و همسری برای زنان در اولویت نیست، تصریح کرد: در واقع آنچه که حائز اهمیت است جمع بین نقش های متفاوت بانوان در همسری، مادری و اشتغال است.

مقدسی در ادامه با بیان اینکه در برخی مواقع این نقشها با هم تزاحم دارند، اظهار کرد: در این عرصه ما نیاز به برنامه ریزی و قوانین حمایتی برای بانوان داریم چرا که باید این موضوع از سوی دلسوزان و دولتمردان جامعه حل شود که برای شریفترین شغل زنان که همان مادری است حقوق قرار داده شود و نسبت به این امر فکر و اندیشه شود./۲۰۲/۹۳۴/ب۱

ارسال نظرات