۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۴۹۴۱۲۹
رییس اداره تبلیغات شهرستان نوشهر:

روحانیت باید پایبند به مجاهدت‌های علمای گذشته باشد

حجت‌لاسلام خطیبی گفت: امروزه وظیفه طلاب و علما این است که برای عمل به ارزش‌های اسلامی از خداوند متعال یاری بجویند و برای زنده‌ نگه داشتن مجاهدت‌های علمای بزرگ گذشته به ارزش‌های اسلامی پایبند باشند.
رییس اداره تبلیغات شهرستان نوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام رضا خطیبی در دهمین جلسه هم‌اندیشی طلاب و فضلای نوشهر، چالوس، کلاردشت و کجور مقیم قم که در مدرس یک مدرسه علمیه دارالشفا برگزار شد، با اشاره به خطبه 173 نهج‌البلاغه گفت: در طول تاریخ روحانیت شیعه برای حفظ آرمان ‌های حیات بخش اسلام سال‌ه مجاهدت و مقاومت کرده‌ و شانه‌های خود را زیر بار سنگین این مسؤولیت قرار داده‌اند.

رییس اداره تبلیغات شهرستان نوشهر با بیان این که در زمان امام راحل مجاهدت‌ها برای حفظ اسلام نمود بیشتری پیدا کرد، اظهار داشت: امروزه وظیفه طلاب و علما این است که برای عمل به ارزش‌های اسلامی از خداوند متعال یاری بجویند و برای زنده‌ نگه داشتن مجاهدت‌های علمای بزرگ گذشته به ارزش‌های اسلامی پایبند باشند.

وی با اشاره به توطئه‌های دشمن برای سرگرم کردن طلاب علوم دینی به مسائل دنیوی عنوان کرد: ضربات دشمن نمی‌تواند کاری از پیش ببرد، اما مسأله حائز اهمیت این است که طلاب و روحانیون باید نسبت به برخی اختلافات درونی آگاه باشند چراکه این نوع اختلافات به روحانیت بسیار ضربه خواهد زد؛ بنابراین همه طلاب و روحانیون باید حول محور ولایت و وحدت قدم بردارند تا دچار مشکل نشوند.

حجت‌لاسلام خطیبی با بیان این که اداره تبلیغات شهرستان نوشهر از سال 85 به صورت مستقل شروع به کار کرد، ابراز داشت: این اداره هم‌اکنون 6 کارمند دارد و با همین تعداد در حال ادامه کار خود هستیم.

وی افزود: در شهرستان 184 مسجد وجود دارد که در 45 عدد از آن‌ها نماز مغرب و عشا، در 20 عدد نماز صبح و در 15 عدد از آن‌ها نیز نماز ظهر و عصر برگزار می‌شود؛ همچنین در بحث امور تبلیغی 90 روحانی مقیم در نوشهر داریم که تعداد 7 عدد از آنها مستقر و 7 عدد دیگر از آنها به عنوان طرح هجرت در حال فعالیت هستند.

رییس اداره تبلیغات شهرستان نوشهر در پایان به برخی از فعالیت‌هایی که اداره تبلیغات انجام داده است، اشاره کرد که مهم‌ترین آن‌ها بدین شرح است:

شناسایی تشکل‌های دینی، هیأت‌های مذهبی و مداحان، شکل‌دهی کانون‌های فرهنگی از جمله کانون «یاس کبود» که عمده فعالیت‌های فرهنگی شهرستان را انجام می دهد، برگزاری طرح «دریا»، برنامه های فرهنگی برای بانوان./841/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات