۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۵
کد خبر: ۴۹۴۱۳۴
مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان:

تحصیل علم، مهم‌ترین مسؤولیت طلاب است

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان تلاش و جدیت در تحصیل علم را نخستین و مهم‌ترین مسؤولیت طلاب دانست و گفت: حوزه‌های علمیه باید به سمت و سویی بروند که اوقات فراغت را با فعالیت‌های تبلیغی و فرهنگی، مطالعه و تفریح سالم پر کنند.
حجت الاسلام حسین حائری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حائری مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان و حجت‌الاسلام صادقی فر معاون سلامت و امور بیمه‌های این مرکز، عصر امروز با حضور در مدرسه جوادالائمه (ع) مشهد با طلاب و اساتید این مدرسه دیدار و گفت‌وگو کردند.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان با اشاره به آیه شریفه «لَقَدْ مَنَّ اللَّهُ عَلَی الْمُؤْمِنِینَ إِذْ بَعَثَ فِیهِمْ رَسُولًا» گفت: هدف از بعثت تربیت انسان‌هاست و خداوند متعالی بر مؤمنان منت نهاد و پیامبر عظیم‌الشأن اسلام را به‌عنوان اسوه انسان کامل به پیامبری مبعوث کرد.

وی به ویژگی‌های پیامبر اکرم (ص) در دوران جوانی اشاره داشت و افزود: ویژگی‌های اخلاقی و سبک زندگی پیامبر اکرم (ص) باید برای ما الگو باشد، یکی از ویژگی‌های پیامبر اسلام (ص) در دوران جوانی این بود که ایشان اهل کار و تلاش بودند.

حجت الاسلام حائری تلاش و جدیت در تحصیل علم را اولین و مهم‌ترین مسؤولیت طلاب دانست و بیان کرد: برنامه‌ریزی و استفاده مفید از وقت در پیشرفت تحصیلی بسیار مهم است و حوزه‌های علمیه باید به این سمت بروند که اوقات فراغت را با فعالیت‌های تبلیغی و فرهنگی، مطالعه و تفریح سالم پر کنند.

وی عبادت زیاد را ویژگی دوم پیامبر اکرم (ص) در دورانی جوانی برشمرد و خاطرنشان کرد: پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص) دوران جوانی در غار حرا ساعت‌ها به عبادت می‌پرداختند و ما ادامه‌دهنده راه ایشان هستیم پس باید ذره‌ای از منش، اخلاق و علم پیامبر در ما باشد تا بار این مسؤولیت بزرگ را به مقصد برسانیم.

حجت‌الاسلام‌ حائری در پایان با سفارش طلاب به مطالعه تاریخ صدر اسلام، افزود: مطالعه دو مقطع تاریخی برای همه ما لازم است، اول صدساله اول صدر اسلام و دوم صدسال اخیر، این دو مقطع تاریخی شباهت‌های بسیاری باهم دارند و باعث روشنگری و بصیرت افزایی می‌شود.

گفتنی است، ارائه گزارشی از فعالیت‌های مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان، پاسخ به سؤالات و پیگیری مشکلات طلاب از دیگر محورهای این دیدار بود./۲۰۲/۸۵۹/ب۱

ارسال نظرات