۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۹
کد خبر: ۴۹۴۱۴۷
حجت الاسلام والمسلمین فاضلیان:

مردم به طلاب به عنوان الگو نگاه می کنند

حجت الاسلام والمسلمین فاضلیان گفت: طلاب باید در جامعه به گونه ای رفتار کنند که سبب زینت اهل بیت(ع) باشند چرا مردم به طلاب به دید یک الگو نگاه می کنند و از همین جهت تمام اعمال ما باید با دقت صورت گیرد.
آیت الله فاضلیان، امام جمعه ملایر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان،  حجت الاسلام والمسلمین سید رضا فاضلیان امام جمعه سابق ملایر در مزاسم عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه رسول اکرم مریانج با اشاره به الگو بودن روحانیت در جامعه اظهار داشت: طلاب حوزه های علمیه برای افراد جامعه الگو هستند.

وی در ادامه با اشاره به این که باید از فرصت ها به نحو احسن استفاده کنیم ابراز داشت: ماه زجب به پایان رسید و باید دید که چه بهره ای برده ایم و از فرصت ها در ماه شعبان و رمضان استفاده کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین فاضلیان ابراز داشت: وظیفه طلبه با ملبس شدن به لباس روحانیت بیش از پیش سنگین می شود و به جایی می رسد که به عنوان نماد اسلا در میان مردم معرفی می شود.

وی با بیان این که اخلاص شرط نخست در طریق بندگی است، گفت: تبیلغ و ترویج معارف الهی بدون اخلاص میسر نیست و باید با اخلاص همه اعمال را سنجید.

استاد اخلاق حوزه علمیه همدان گفت: امام رضا(ع) در روایتی می فرماید هر کس چهل روز با اخلاص خداوند را عبادت کند، خداوند چشمه های حکمت را از قلب به زبان وی جاری می سازد.

وی افزود: وجه افتراق میان علمای سابق و عمای فعلی در این است که علمای سابق احکام را در حرام و حلال منحصر می دانستند و علمای کنونی مستحب و مکروه را هم در زمره اجکام از حیث اخلاقی گنجانده اند.

حجت الاسلام والمسلمین فاضلیان با اشاره به اهمیت عبادت و تهجد اظهار داشت: طلاب و اهالی علم باید بدانند که نمار شب آنها نباید ترک شود و باید این عبادت را با حال خوب انجام دهند.

وی در پایان گفت: طلاب باید در جامعه به گونه ای رفتار کنند که سبب زینت اهل بیت(ع) باشند چرا مردم به طلاب به دید یک الگو نگاه می کنند و از همین جهت تمام اعمال ما باید با دقت صورت گیرد./۹۷۹/۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات