۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۴۹۴۱۵۴
حجت الاسلام پناهیان:

انسان‌های بی منطق با هتاکی به ساحت امام رضا و مردم انقلابی سخن می‌گویند

حجت الاسلام پناهیان گفت: هدف از هتاکی منافقانه به ساحت مقدس امام رضا(ع) ایجاد دعوای سیاسی و تشویش اذهان عمومی در کشور است.
حجت الاسلام پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه شب گذشته در هیأت شهدای گمنام منیریه با اشاره به دشمنی آشکار و پنهان برخی از افراد مدینه با امام علی(ع)، گفت: پیامبر(ص) در گفتن فضائل امام علی(ع) بسیار محتاط عمل می‌کردند چرا که ایشان از دشمنی نهان و آشکار برخی از کینه‌توزان و حسودان نسبت به امام علی(ع) احساس نگرانی می‌کردند، بنابراین بسیار کم پیش می‌آمد که امام علی(ع) را به مردم معرفی کنند.

وی افزود: پیامبر(ص) به سبب عدم ظرفیت و درک مردم بود که با افکار عمومی حاکم در مدینه و دشمنی دشمنان مقابله جدی انجام نمی‌دادند.

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به واقعه غدیر بیان داشت: پیامبر(ع) در ابلاغ وصایت امام علی(ع) به سبب نفاقی که نسبت به ایشان در دل مردم وجود داشت نیز محتاط عمل کردند تا اینکه خداوند بر قلب مبارک ایشان آیه نازل فرمودند که در مضمون این آیه چنین اشاره شده «ای پیامبر! اگر وصایت را ابلاغ نکنی در امر رسالتت چیزی از تو قبول نخواهم کرد، من تو را از نگاه مردم و مسخره کنندگان حفظ می‌کنم».

استاد حوزه علمیه ادامه داد: در روز غدیر همین دشمنان و سیاسیون مدینه کاری ‌کردند که پیامبر(ص) نتواند دستور الهی را ابلاغ کنند برای مثال زمانی که رسول اکرم(ص) صحبت خود را آغاز فرمودند و به لحظه معرفی امام علی(ع) رسیدند ناگاه جمعیت مقابل برخواسته و صحنه را خالی کردند و این تهی بودن مکان از جمعیت به حدی بود که دیگر صدای پیامبر(ص) به جمعیت حاضر که بسیار عقب‌تر بودند، نمی‌رسید و این نشان از غربت و دشمنی نفاق گونه برخی از مسلمانان نماها با امام علی(ع) دارد.

وی با بیان اینکه مخالفت با ولی خدا یک موضوع سیاسی و اعتقادی است، ابراز کرد: در روایت است که برخی از مردم مدینه در سینه بغض امام علی(ع) داشتند؛ آنان کسانی بودند که در ظاهر نسبت به ایشان ابراز مودت کرده و در نهان با امام دشمنی می‌ورزیدند که بعضا این دشمنی‌ها بروز یافته و آشکار می‌شد.

استاد دانشگاه درباره دلایل جبهه گیری‌ها و دشمنی‌های برخی از به ظاهر مسلمانان با امام علی(ع)، گفت: امام علی(ع) به پیامبر(ص) چنین می‌فرمایند: ای رسول خدا! برای من دعا کن مردم مرا دوست داشته باشند و محبتی از من در دل مؤمنان ایجاد شود؛ خداوند در این هنگام آیه نازل کرد و فرمود: هر مؤمنی تو را دوست دارد؛ دشمنی با امام علی(ع)، محبانش و کسانی که در مسیر ایشان هستند نشان از عدم مومن بودن افراد است.

حجت الاسلام پناهیان تصریح کرد: امروز برخی از نامزدها خط و مشی ثابتی دارند اما متأسفانه عده‌ای نسبت به آنها سریع جبهه گرفته و به فحش و ناسزاگویی نسبت به آنان پرداخته‌اند و به ساحت مقدس امام رضا(ع) توهین کرده و امام را مورد اهانت قرار داده‌اند و حاضران نیز با کف و سوت آن سخنان را تایید می‌کنند؛ جای بسی تامل و سوال است که آیا این نفرت یک شبه ایجاد شده است.

وی افزود: هدف این افراد ایجاد دعوای سیاسی و تشویش در کشور است، آنان قصد دارند انقلابیون را به جوش و خروش آوردند تا بتوانند آرامش کشور را بر هم زنند در حالی که نمی‌دانند منطق انقلابیون سخن گفتن در فضای آرام است، انسان‌های بی منطق با هتاکی به ساحت مقدس امام رضا(ع) و مردم انقلابی سخن می‌گویند.

حجت الاسلام پناهیان اضافه کرد: اگر نور حقیقت در دل انسان خاموش شود به هر بهانه‌ای کفرگویی خواهد کرد بر همین اساس به صورت آشکار و پنهان به دشمنی با حق پرداخته و ناجوانمردانه درصدد تکه تکه کردن حق بر می‌آیند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: یکی از دلایل حماسه عاشورا آشکار کردن دشمنی‌ها و کینه توزی‌های برخی افراد بود انسان‌های به ظاهر مسلمانی که در جنگ با کفار بدنهای آنان را مثله نمی‌کردند ابدان مطهر شهدای کربلا را مثله کردند و این نشان از بغضی بود که آنان در دل پرورانده بودند. اوایل انقلاب منافقان در خیابان مردم را به گلوله می‌بستند و زنده زنده پوست جوانان را از بدنشان جدا می‌کردند. نفرت آنان نسبت به دین و ولایت مرز ندارد./813/۲۰۱/ب2

ارسال نظرات