۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۴۹۴۱۶۶

آخرین واکنش‌ها نسبت به شهادت مرزبانان میرجاوه

با توجه به رخداد اخیر حادثه تروریستی و شهادت جمعی از مرزبانان در نقطه صفر مرزی میرجاوه اکثر مساجد سیستان و بلوچستان اعلام کردند که برگزاری مراسم جشن اعیاد شعبانیه را لغو کرده اند.
شهادت مرزبانان میرجاوه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، واکنش مسؤولان و طوایف استانی و کشوری نسبت به شهادت مرزبانان میرجاوه همچنان ادامه دارد.

دستگاه دیپلماسی از هیچ کوششی برای تنبیه تروریست‌های شرور فروگذار نخواهد کرد

محمدجواد ظریف در پیامی شهادت مرزبانان را تسلیت گفت.

متن پیام وزیر امور خارجه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

شهادت جمعی از فرزندان ملت و مرزبانان شجاع و مظلوم کشور به دست اشرار مسلّح را تسلیت می گویم.

اینجانب ضمن ابراز همدردی با خانواده شهدا و مجروحان این جنایت، اطمینان می دهم دستگاه دیپلماسی کشور از هیچ کوششی برای پیگیری موضوع از مجاری دیپلماتیک و تنبیه تروریست های شرور فروگذار نخواهد کرد.

اقدامات تروریستی و وحشیانه بی پاسخ نخواهد ماند

سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی در واکنش به حادثه مذبوحانه و تروریستی مرز میرجاوه ضمن تسلیت شهادت شماری از مرزبانان دلاور و قهرمان کشورمان به پیشگاه فرمانده معظم کل قوا، ملت غیور ایران، خانواده بزرگ ناجا؛ به ویژه خانواده های معزز و صبور آن شهدای والام مقام اظهار داشت: دشمنان ملت بزرگ ایران بدانند که اینگونه اقدامات تروریستی و وحشیانه بی پاسخ نخواهد ماند.

وی همچنین یادآور شد: «این چنین حرکات مذبوحانه ای هرگز خللی در روحیه حماسی ملت مؤمن و انقلابی ایران ایجاد نخواهد نمود و مرزبانان نیروی انتظامی تا پای جان از سرحدات مرزها محافظت و اجازه ورود به بدخواهان را نخواهند داد.»

 

استکبار تاب تحمل بالندگی و امنیت پایدار سیستان و بلوچستان را ندارد

علاء‌الدین بروجردی، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در بازدید از بازارچه مرزی پیشین در سیستان و بلوچستان، گفت: استان سیستان و بلوچستان از داده های بسیار غنی الهی و امکانات طبیعی زیادی برخوردار است که زمینه رشد و توسعه این استان را فراهم کرده است.

وی افزود: به همین دلیل دشمنان ایران به سرکردگی استکبار جهانی تاب تحمل بالندگی و امنیت پایدار این استان را ندارند.

بروجردی بیان کرد: استکبار با اجیر کردن جیره خوارانش سعی در ناامن کردن مرزهای کشورمان را دارد که در برخی مواقع با حرکات نواجوانمردانه اقدام به شهادت فرزندان این ملت می‌کند.

احضار سفیر و سرکنسول پاکستان در زاهدان

علی‌اوسط هاشمی، استاندار سیستان و بلوچستان درپی حادثه تروریستی میرجاوه با احضار سرکنسول پاکستان در زاهدان، گفت: جمهوري اسلامي ايران ديگر تحمل اين همه بي‌توجهي را از ناحيه مرزبانان پاكستاني در كنترل مرزها را ندارد.

وی ادامه داد: نبايد اجازه داد عده‌اي محدود و بي‌هويت روابط دو كشور ايران و پاكستان را تضيف كنند؛ صبر ما هم حدي دارد؛ چرا پاكستان بايد مأمني امن براي اينگونه افراد باشد؟!

همچنین سفیر پاكستان در تهران به وزارت خارجه احضار شد.

تأکید نمایندگان مردم سیستان و بلوچستان در مجلس بر مجازات تروریست‌ها

علی کرد، نماینده مردم خاش و میرجاوه، حسینعلی شهریاری، نماینده مردم زاهدان، محمدنعیم امینی‌فرد، نماینده مردم ایرانشهر، دلگان، سرباز، فنوج و لاشار در مجلس شورای اسلامی در اطلاعیه‌های جداگانه ضمن تسلیت به مردم استان و ابراز همدردی با خانواده مرزبانان بر پیگیری و مجازات تروریست‌ها تأکید و جنایت گروهک را به شدت محکوم کردند.

مردم و مسؤولان در برابر توطئه دشمنان ایران اسلامی هوشیار باشند

علما، معتمدان و ریش سفیدان و مسؤولان شهرستان ایرانشهر در بیانیه‌ای جنایت اشرار مسلح علیه مرزبانان کشورمان را محکوم کردند.

در این بیانیه از مسؤولان امنیتی و قضایی خواسته شده است تا عاملان این جنایت را هرچه زودتر شناسایی کنند و به سزای عملشان برسانند.

مولوی کریم‌زایی امام جمعه مسجد الزهرا(س)، مولوی دامنی امام جمعه مسجد حقانیه، مولوی عبدالسلام ملازاده، امام جمعه مسجدالنبی، حاج مراد بیگی و حاج رسول بخش بلوچی از معتمدین، داودی فرماندار و بازاریان ایرانشهر در این بیانیه حادثه دلخراش شهادت مرزبانان غیور ایران اسلامی را تسلیت گفتند و بر هوشیاری مردم و مسؤولان در برابر توطئه دشمنان ایران اسلامی تاکید کردند.

لغو مراسمات جشن اعیاد شعبانیه در اکثر مساجد استان

با توجه به رخداد اخیر حادثه تروریستی و شهادت جمعی از مرزبانان در نقطه صفر مرزی میرجاوه اکثر مساجد سیستان و بلوچستان اعلام کردند که برگزاری مراسم جشن اعیاد شعبانیه را لغو کرده اند.

گفتنی است، در پی حمله تروریست‌های گروهک جیش‌الظلم به مرزبانان منطقه میرجاوه 9 تن به شهادت رسیدند که مراسم تشییع پیکر مرزبان شهید «حمیدرضا جهانتیغ» در مصلای المهدی(عج) زابل و مراسم تشییع پیکر مرزبان شهید «علی پودینه‌ای» در مصلی قدس زاهدان، امروز پس از اقامه نماز جمعه این دو شهر برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است، پیکر شش شهید این حادثه صبح امروز از طریق فرودگاه زاهدان به زادگاه‌شان منتقل شد./831/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات