۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۴۹۴۱۹۵
امام جمعه تبریز:

حضور حداکثری در انتخابات مایه حفظ آبروی نظام و کشور است

آیت الله مجتهد شبستری با بیان اینکه حضور حداکثری مایه حفظ آبروی نظام اسلامی و کشور است، گفت: باید کسانی را انتخاب کنیم که توانایی حل مشکلات کشور را با تکیه بر توان داخلی داشته باشند.
آیت الله مجتهد شبستری نماز جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه تبریز با اشاره به انتخابات پیش روی ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، اظهار داشت: اولویت نخست حضور حداکثری در انتخابات است.

وی با بیان اینکه حضور پر شور در انتخابات اعتبار و آبروی نظام اسلامی و کشور است، تصریح کرد: حضور مردم در انتخابات دشمن را از فتنه انگیزی و ضربه به نظام اسلامی منصرف خواهد کرد، هر رأی مردم در این میان حق الناس است و باید مسؤولان از آرای مردم صیانت کنند.

امام جمعه تبریز با تأکید بر قانون مداری در روند انتخابات، گفت: قانون فصل الخطاب اختلاف یا اعتراض ها است، برگزاری به موقع انتخابات و همچنین حمایت از نهادهای قانونی برای برگزاری آرام و موفق انتخابات یک اساس است که همیشه مورد تأکید بوده است.

وی با بیان اینکه باید در شرایط رکود اقتصادی، بیکاری کاهش ازدواج و مشکلات اجتماعی و اقتصادی دیگر، کسانی را انتخاب کنیم که توانایی لازم را برای رفع این مشکلات داشته باشد، افزود: انتخاب هوشمندانه، با بصیرت و در تراز انقلابی باید نتیجه انتخابات باشد تا افرادی شجاع در برابر دشمن مدیریت کشور را در دست داشته باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در روند تبلیغات انتخاباتی کاندیداها باید از هر گونه تخریب و بد اخلاقی دوری کنند، تبلیغات انتخاباتی باید با متانت و اخلاق از سوی کاندیداها و هواداران آنها دنبال شود تا فضای جامعه در یک روند آرام به سوی انتخاب بهترین ها حرکت کند.

وی با اشاره به ملاک ولایت مداری و اهمیت آن در انتخاب کاندیداها، تصریح کرد: کسی را انتخاب کنیم که از عمق جان به ولایت فقیه معتقد باشد و نه تنها در زبان در عمل نیز مدافع و پیرو ولایت باشد، ملت ایران به ویژه مردم آذربایجان نیز ولایت مداری خود را با حضور پر شور در انتخابات به نمایش خواهند گذاشت.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن روز پاسدار، ابراز داشت: پاسدار پیرو اباعبدالله الحسین(ع) درس شجاعت و پایداری را آموخت و همیشه پاسدار ارزشهای اخلاقی، اسلام و انقلاب خواهد ماند.

وی با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در طول جنگ تحمیلی دست های دشمنان و شیاطین را از نظام اسلامی برید، ادامه داد: سپاه در کنار صیانت از کیان ایران اسلامی و انقلاب با فعالیت‌های عمرانی خود آبادانی را برای کشور به ارمغان آورد و  با سازندگی در ایران خدمات بزرگی را برای کشور ارائه کرد.

آیت الله مجتهد شبستری ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس را از اقدامات ارزشمند سپاه دانست و گفت: با بهره برداری از این پالایشگاه ایران نه تنها از واردات بنزین بی نیاز شد بکله بخشی از آن نیز در روند صادرات قرار گرفت، بنابراین  پاسداران درعمل و در تمامی عرصه‌ها ثابت کردند که ما می‌توانیم.

وی با اشاره به سالروز شهادت علامه شهید مطهری و سالروز گرامیداشت معلم، ادامه داد: این نامگذاری با تناسب و کاملا بجا صورت گرفته است، علامه مطهری با اخلاق، منش و عمق علمی خود اندیشه انقلابی را وارد دانشگاه‌ها کرد که امیدوارم معلمان، اساتید و دانشجویان تداوم بخش راه این بزرگوار باشند.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با تبریک روز جانباز به جانبازان عزیز و فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت ابولفضل العباس (ع)، گفت: باید از نظر بصیرت و ولایت پذیری از اعمال و رفتار حضرت ابوالفضل (ع) درس گرفت و همیشه پیرو و مدافع مقام ولایت بود.

وی با تبریک هفته کارگر بر تقویت و تولید اشتغال در کشور تأکید کرد و ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر که به مناسبت بعثت پیامبر اکرم(ص) برگزار شد  از نامزدها خواست تا با نگاه به درون کشور را در مسیر توسعه قرار دهند، این نظام با ظلم و ستم مبارزه می کند و از این رو مورد تحریم و تهدید دشمنان شیطان صفت قرار گرفته است./854/۲۰۱/ب2

ارسال نظرات