۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۴۹۴۲۰۶
امام جمعه موقت بوشهر:

رئیس جمهور باید تفکری انقلابی در تراز جمهوری اسلامی داشته باشد

امام جمعه موقت بوشهر گفت: رئیس جمهور بایستی تفکری انقلابی در تراز جمهوری اسلامی داشته باشد چراکه این نظام، نظام دموکراسی بیرونی و سلطنت طلب نیست، بلکه به دست امام و شهدا ساخته شده است.
حجت الاسلام حسین دشتی، امام جمعه موقت بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، حجت الاسلام حسین دشتی در خطبه های امروز نماز جمعه بوشهر با اشاره به فرا رسیدن 9 اردیبهشت روز شوراهای اسلامی به اهمیت شورا و جایگاه آن پرداخت و گفت: شورا جایگاه مهمی در معارف دینی دارد.

امام جمعه موقت بوشهر عدم استبداد به رأی بودن را یکی از خصوصیات مهم در شورا عنوان کرد و اظهار داشت: انسان باید مشورت کند و این مشورت ضدیت با استبداد رای دارد؛ خردمندان زمانیکه دور هم جمع می شوند بهتر می توانند درباره مسائل مختلف تصمیم گیری کنند از این رو مشورت اهمیت بسیار دارد.

وی به انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و گفت: شورای شهر و روستا به عنوان مجموعه فکری باید مطرح شود که تأثیرگذاری ویژه ای بر عمران و آبادانی شهر دارد و یکی از شاخص های افراد عضو شورا بایستی نبوغ فکری باشد.

حجت الاسلام دشتی تعبد و تدین را یکی دیگر از شاخص های افراد عضو شورا دانست و تصریح کرد: برنامه های این افراد بایستی از افراد دینی و متدین نشأت گرفته باشد و افرادی باشند که برای رشد و فرهنگ تلاش کنند.

امام جمعه موقت بوشهر به انتخابات ریاست جمهوری پرداخت و گفت: انتخابات ریاست جمهوری مسأله کوچکی نیست، اگر حدود 40 سال از انقلاب شکوهمند اسلامی می گذرد با همه نقاط ضعف و قوت، متوجه قوه مجریه است چرا که فرهنگ جامعه، اقتصاد و سیاست دست این قوه است و مدیریت می کند و این نشان می دهد که انتخاب باید درست صورت گیرد.

وی به شاخص های یک رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: توانمندی در مدیریت و داشتن قدرت اجرای قوی و اشراف به مسائل مختلف یکی از ویژگی های مهم در انتخاب رئیس جمهور است که باید ملاک مردم باشد.

حجت الاسلام دشتی داشتن تفکر انقلابی را از دیگر ویژگی های یک رئیس جمهور دانست و گفت: یک رئیس جمهور بایستی تفکر انقلاب در تراز جمهوری اسلامی داشته باشد چراکه این نظام، نظام دموکراسی بیرونی و سلطنت طلب نیست، بلکه به دست امام و شهدا ساخته شده است، این نظام انقلابی است پس باید رئیس جمهوری انقلابی داشته باشد.

وی افزود: رئیس جمهور باید متکی به داخل، تابع دین، انقلاب، امام و رهبری باشد؛ قطعا فردی که تبعیت از رهبری نداشته باشد مطلوب مردم نخواهد بود.

امام جمعه موقت بوشهر اضافه کرد: شما تنها به یک رئیس جمهور رای نمی دهید بلکه گروهی را انتخاب می کنید و در انتخاب خود باید به فرهنگ حاکم بر ذهن آنها که چقدر به نظام انقلابی معتقدند توجه کنید./۸۳۳/۲۰۱/ب2

ارسال نظرات