۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۴۹۴۲۰۸
امام جمعه زاهدان:

پاکستان پاسخگوی شهادت مرزبانان ایرانی باشد

آیت الله سلیمانی گفت: دولت پاکستان باید پاسخگوی شهادت مرزبانان باشد و اگر توانایی مقابله با شرارت‌ها و تروریست‌ها را ندارد می‌تواند از نیروهای ما کمک بگیرد.
آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در خطبه‌های نماز جمعه امروز زاهدان گفت: شهادت ۹ مرزبان در مرز پاکستان قابل پذیرش نیست.

وی با بیان اینکه همگان کشورهای پاکستان و ایران را برادر دینی می‌دانند، تصریح کرد: حادثه‌ای که منجر به شهادت مرزبانان کشور ما شده مربوط به ناامنی کشور پاکستان است.

آیت الله سلیمانی تصریح کرد: به دور از مردانگی نیست که ایران امنیت پاکستان را تأمین کند اما کشور پاکستان نسبت به کشور ما کوتاهی کند.

وی خاطرنشان کرد: تروریست‌ها در داخل خاک کشور پاکستان آشیانه دارند و هر زمانی که هوس کنند بدون هیچ مانعی به کشور ما حمله می‌کنند؛ اگر پاکستان توانایی مقابله با شرارت‌ها و تروریست‌ها را ندارد می‌تواند از نیروهای کشور ایران کمک بگیرد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه یک شب مرزبانی مرزبانان با بیش از ۲۰۰ شب زندگی دیگران برابری می‌کند، اظهار داشت: برای کشور ما این ضعف، بی کفایتی و بی‌توجهی پسندیده نیست و با اشرار برخورد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در آسمان عبدالمالک ریگی را دستگیر کرد، افزود: برخورد با این شرارت‌ها برای کشور ما سخت نیست و کشور پاکستان باید پاسخگوی این حرکت باشد.

امام جمعه زاهدان از نیروهای مسلح، مرزبانی، انتظامی، سپاه و سربازان گمنام خواست حادثه شهادت مرزبانان کشور را هر چه زودتر پاسخ دهند که کشور پاکستان بداند جنایت آنها بی‌جواب نمی‌ماند.

وی با اشاره به اینکه در دهه‌های اخیر ۴۰ نمونه از حمله اشرار و تروریست‌ها در کشور مشاهده شده است، عنوان کرد: خوشبختانه به کمک نیروهای سپاه، ارتش، انتظامی، مرزبانی و شهدای گمنام جلوی این حرکات تروریستی گرفته شده است.

آیت الله سلیمانی ابراز داشت: متأسفانه شهادت شهدای مرزبانی کاری مخفیانه بود و این عزیزان برای پاسداری از خاک ایران جان خود را فدا کردند.

وی خاطرنشان کرد: در دهه اخیر از طریق مرز پاکستان به وسیله عناصر شرور ۳۸۰ شهید و ۸۰۰ جانباز بر روی دست ما گذاشته شده است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با انتخابات پیش رو نیز گفت: امروز روز مناظره کاندیداهای ریاست جمهوری است و مردم پس از مناظره‌ها باید فرد مورد نظر خود را از بین شش نفر انتخاب کنند.

وی ادامه داد: به مناظرات باید توجه ویژه شود چرا که پس از این مناظره‌ها قرار است یک انتخاب ملی اتفاق بیفتد.

امام جمعه زاهدان با بیان اینکه در مناظره‌ها دو نفر از کاندیداها باید پاسخگوی عملکرد چهار ساله خود باشند تصریح کرد: برای این دو نفر کاندید که در چهار سال گذشته در رأس کار بوده اند قطعا این مناظره‌ها سخت تر خواهد بود.

وی اظهار کرد: چشم انداز افق ۱۴۰۴ در این مناظره قابل توجه خواهد بود چرا که این افق در گرو تأمین توسعه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی جامعه است.

آیت الله سلیمانی بیان کرد: تازمانی که ثبات سیاسی کار آمد، مشارکت مردمی، حکومت داری مطلوب، حقوق و آزادی های مدنی، اخلاق و تعهدات اجتماعی، دلدادگی به میهن، اشتغال برای جوانان و احترام به فرصت‌های عمری مردم شفاف سازی نشود قطعا مردم هوشمند با الفاظ دیگر راضی نمی‌شوند./831/۲۰۱/ب2

ارسال نظرات