۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۲
کد خبر: ۴۹۴۲۶۳
عضو شورای عالی حوزه های علمیه:

اساتید کاربرد دروس حوزه را برای طلاب تبیین کنند

عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: اساتید حوزه های علمیه باید کاربرد دروس حوزه را برای طلاب تبیین کنند تا طلبه سکوی پرش و نردبان تکاملی خود را بفهمد.
آیت الله مروی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، آیت الله مروی امروز در جمع طلاب مدارس علمیه شهرستان های کنگان و دیر رسالت طلبه امروز را رسالتی جهانی عنوان کرد و گفت: تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی رسالت طلبه در حد منطقه و یا استانی بود، اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با گسترش مکتب تشیع رسالت طلبه از حالت استانی به جهانی تبدیل شده است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه افزود: در حال حاضر در جای جای دنیا افرادی را خواهید یافت که تشنه یادگیری معارف اهل بیت(ع) هستند.

وی بیان داشت: طلبه امروز باید زیرساخت های خود را در امر تحصیل در راستای ادای دین جهانی خود رعایت کند؛ طلبه ای که درس های تخصصی حوزه را درست نخواند و زیرساخت های تکاملی را به درستی فرا نگرفته باشد نمی تواند رسالت جهانی خود را ادا کند.

آیت الله مروی داشتن همت را یکی از مهمترین عوامل در رسیدن به بالاترین اهداف در زندگی یک طلبه عنوان کرد و گفت: تجربه ممتد در حوزه های علمیه نشان داده کسانی در حوزه های علمیه موفق هستند که علو همت در کنار سخت کوشی داشته اند؛ داشتن نبوغ و استعداد فوق العاده و قوت حافظه رمز موفقیت یک طلبه نیست بلکه علو همت است که طلبه را به همه اهداف خود خواهد رساند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه عنوان کرد: اساتید حوزه های علمیه باید کاربرد دروس حوزه را برای طلاب تبیین کنند تا طلبه سکوی پرش و نردبان تکاملی خود را بفهمد.

آیت الله مروی طلاب را به انجام مباحثه دعوت کرد و گفت: مباحثه یکی از بهترین روش هایی است که طلبه می تواند با انجام آن، دروس را به نحوی مطلوب فرا گیرد.

وی طلاب را به تقویت اکسیر معنویت در خود توصیه کرد و اظهار داشت: اگر می خواهید علوم شما در جامعه اثرگذار باشد اکسیر معنویت را در خود تقویت کنید.

گفتنی است، در این جلسه آیت الله مروی به سؤالات طلاب پاسخ گفت و همچنین پس از این جلسه نشستی با اساتید مدارس علمیه کنگان و دیر برگزار و به سؤالات آنان پاسخ داد./833/۲۰۳/ب2

ارسال نظرات