۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۴۹۴۲۸۴
عضو هیأت علمی دانشگاه امیرالمؤمنین:

کتابخوانی سد ایستادگی و مقاومت در برابر هجوم فرهنگ منحط بیگانگان است

حجت الاسلام عظیمی فر با بیان اینکه آموزش گروهی کتابخوانی از راهکارهای ترویج فرهنگ مطالعه در مدارس است، گفت: کتابخوانی سد ایستادگی و مقاومت در برابر هجوم فرهنگ منحط بیگانگان است.
کتابخوانی

حجت الاسلام علیرضا عظیمی فر، استاد حوزه و دانشگاه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه انسان دارای ابعاد روحی ـ روانی(عقلانی) و جسمانی است، اظهار داشت: در بُعد روحی نیازمند مطالعه و کتاب هستیم؛ چرا که ترقی جوامع بشری در همه زمینه ها حاصل مطالعه است.

استاد حوزه و دانشگاه مطالعه را تقویت کننده بُعد عقلانی و معنوی بشریت عنوان کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب کتاب را گرانبها و بر ضرورت سیره بودن کتاب و کتابخوانی در فرهنگ مردم تأکید دارند و قرآن کریم در لفظ های متعددی بر کتاب و کتابخوانی اشاراتی دارد.

عضو هیأت علمی دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) کتابخوانی را ایستادگی و مقاومت در برابر هجوم فرهنگ منحط بیگانگان بیان کرد و افزود: یکی از راه های مطالعه تأمین منابع و ایجاد انگیزه در افراد است که از طریق حاکمیت ارزش ها و مبانی اصیل اسلامی حاصل می شود و در این میان علما و افاضل نقش بسزایی دارند.

حجت الاسلام عظیمی فر حمایت معنوی و مادی از علما، افاضل، محققان، ناشران، اهل قلم و نویسندگان را در ایجاد انگیزش بیشتر برای خلق آثار هنری و رواج آنها در جامعه بسیار مؤثر دانست و خاطرنشان کرد: استفاده از توان فکری و اجرایی عموم جامعه راهکار دیگری برای ترویج فرهنگ کتابخوانی است؛ چرا که برخوردار از زمینه و بستر مطالعه هستند اما به دلیل سردرگمی و عدم ایجاد تلنگر در انگیزه ها گرایش بسیار کمی به کتاب و کتابخوانی دارند.

وی تنوع، نوآوری و جذابیت در تألیفات و براساس ذائقه مردم را راهکار دیگری برای ترویج فرهنگ کتابخوانی عنوان کرد و گفت: ارزانی قیمت کتاب ها از جمله راه های کتابخوانی بوده که در عین حال به ناشران و نویسندگان آسیب رسان است و راه حل در حمایت از قشر نویسنده و ناشر خواهد؛ همچنان که در مدارس باید به آموزش کتابخوانی بپردازیم.

استاد حوزه و دانشگاه آموزش گروهی کتابخوانی را از راهکارهای ترویج فرهنگ مطالعه در مدارس عنوان کرد و افزود: ایجاد حس رقابت در میان مطالعه کنندگان، برگزاری مسابقات کتابخوانی، اهداء جوایز به اهل مطالعه و معرفی بهترین کتاب ها از دیگر راهکارهای ترویج فرهنگ مطالعه است.

عضو هیأت علمی دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) با بیان اینکه در خطبه‌های نماز جمعه اهواز هر هفته یک کتاب به نمازگزاران معرفی می شود، خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاه های آموزشی مطالعه از جمله راهکارهای دیگر در بسترسازی برای فرهنگ مطالعه است./9456/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات