۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۴۹۴۲۹۲
با حضور صاحبنظران حوزه و دانشگاه؛

همایش اتحاد حقوقی جهان اسلام برگزار می شود

دبیر انجمن فقه و حقوق حوزه از برگزاری همایش بزرگ «اتحاد حقوقی جهان اسلام» خبرداد و گفت: در این همایش اساتید و نخبگان حقوقی کشور به ارائه بحث و نظر می پردازند.
همایش اتحاد حقوقی جهان اسلام

معصوم شبانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از برگزاری همایش بزرگ «اتحاد حقوقی جهان اسلام» خبرداد و اظهار داشت: حرکت در مسیر تحقق همگرایی حقوقی جهان اسلام ضرورتی است که وضعیت امروز امت اسلامی و زخم های زیادی که بر بدنه آن وارد شده است بهترین شاهد برای آن به شمار می رود.

دبیر انجمن فقه و حقوق حوزه با تأکید بر این که التیام این زخم ها و احیای امت نیازمند عهده داری عالمان راستین پرهیزگار در سراسر جهان اسلام است، ابراز داشت: در این راستا جامعه المصطفی العامیه با مدیریت معاونت پژوهش مجتمع آموزش عالی فقه و با همکاری نهادهای حوزوی و دانشگاهی همایش اتحاد حقوقی جهان اسلام را برای دستیابی به این مهم برگزار می کند.

وی ادامه داد: همایش ملی اتحاد حقوقی جهان اسلام همراه با محورهای «مفهوم شناسی و مبانی اتحاد حقوقی جهان اسلام»، امکان سنجی و زمینه‌های اتحاد حقوقی جهان اسلام»، «حوزه های اتحاد حقوقی جهان اسلام و «همچنین چالش‌ها و راهکارهای اتحاد حقوق جهان اسلام» برگزار می شود.

شبانی با بیان این که در برگزاری این همایش نهادهای علمی فرهنگی زیادی با جامعة المصطفی همکاری دارند، ابراز داشت: از این میان می توان به مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره)، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، دانشگاه مفید، دانشگاه قم، مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیما، دانشگاه علوم اسلامی رضوی، مجمع جهانی اهل بیت(ع)، دانشگاه فردوسی مشهد در کنار انجمن اسلامی فقه و حقوق حوزه اشاره کرد.

وی افزود: در این همایش مسؤول همایش حجت الاسلام والمسلمین برجی به ارائه گزارش می پردازند و در ادامه آیت الله سیدمصطفی محقق داماد حقوق‌دان و عضو پیوسته فرهنگستان علوم ایران به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت و در ادامه کمیسیون های سه گانه حقوق خصوصی، حقوق جزا، حقوق بین الملل و حقوق عمومی برگزار می شود.

دبیر انجمن فقه و حقوق حوزه ادامه داد: در کمیسیون حقوق خصوصی آیت الله علیدوست و حجج اسلام وحدتی، دانش پژوه، حبیبی تبار و آقایان عبدی پور، الشریف و احمد پور و در کمیسیون حقوق عمومی آیت الله کعبی و حجج اسلام ارسطا، ملک افضلی، جوان اراسته و آقای نیکونهاد به ارائه بحث می پردازند؛ اعضای حاضر در کمیسیون حقوق جزا حجج اسلام ساریخانی، خسروشاهی، گرایلی و خلیل صالحی خواهند بود و حجج اسلام رهایی و حسینی و آقایان فضایلی، جلالی و ضیایی نیز در گروه کمیسیون حقوق بین الملل به ارائه بحث و نظر خواهند پرداخت.

وی در پایان با اشاره به زمان و مکان برگزاری همایش خاطرنشان کرد: این همایش روز پنجشنبه 14 اردیبهشت ماه از ساعت 8 صبح تا 13 در سالن همایش های مجتمع امین واقع در بلوار امین سه راه سالاریه برگزار می شود./1330/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات