۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۴۹۴۴۲۴
آیت الله طه محمدی:

سپاه یادگار ماندگار امام خمینی است

آیت الله طه محمدی گفت: حوزه های علمیه و سپاه و ارتش انسان های نورانی تربیت کنند که اگر این چنین باشد می توانیم جاهای دیگر را نورانی کنیم و باید پاسدار همه امانت های الهی باشیم.
آیت الله طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی امام جمعه همدان ظهر امروز در دیدار با کارکنان عقیدتی سیاسی سپاه انصار الحسین همدان با اشاره به فرا رسیدن اعیاد شعبانیه گفت:  ولادت یگانه پاسدار همه فضیلت های عالم امام حسین(ع) و برادر گرانقدرشان حضرت عباس(ع) و فرزندشان امام سجاد(ع) را تبریک عرض می کنم.

وی افزود: محوری که شایسته است پیرامون آن بحث شود؛ وظیفه پاسداری است و باید درباره بزرگ پاسدار همه حرمت در عالم امام حسین(ع) یبیشتر  دانست.

امام جمعه همدان ابراز داشت: پاسداران باید قدم در جای قدم امام حسین(ع) بگذارند و هر ارزشی در جهان وجود دارد باید پاسداران از آن دفاع کند.

وی افزود: سپاه شجره طیبه و یادگار ماندگار امام راحل است در عالم دو نوع نور وجود دارد و نور مادی و دیگری معنوی است؛ نور مادی در ثانیه چند هزار متر را سیر می کند.

آیت الله طه محمدی ابراز داشت: نور مادی بر ظاهر می تابد و نور معنوی بر باطن می تابد و خداوند بندگان خود را از عالم تاریکی به روشنایی رهنمون می شود.

وی گفت: در حدیث امده است که هر کس سوره قدر را صد مرتبه بخواند؛ خداوند ار انوار خود یک شعبه به او اعطا می کند و در همین راستا بعضی هستند که باطن آنها لبریز از نور خدا است.

امام جمعه همدان تصریح کرد: امام علی(ع) می فرماید خدایا روح من را نورانی کن تا تو را بهتر ببینم و این قاعده عرفان است و هفت شهر عشق لایه های داخلی روح انسان است و اولیا تمام هفت خان رستم وجود خود را نورانی کرده اند.

وی افزود: علامه در المیزان حدیثی آورده است که اولیا در پنج نور غوطه ور هستند و قرآن می فرماید روز قیامت مومن در حالی محشور می شود که صورت او ماه می درخشد.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان گفت: امام حسین(ع) خورشید درخشان است اما نورهای معنوی را درک کردن تخصص می خواهد که آیت الله انصاری همدانی در این زمینه متبحر بود.

وی ادامه داد: بسیاری از علمای برجسته از صورت به نور اعمال افراد پی می بردند و خدا نکند در کانون نور قرار گرفته باشیم اما در روز قیامت مغبون باشیم.

آیت الله طه محمدی در پایان گفت: حوزه های علمیه و سپاه و ارتش انسان های نورانی تربیت کنند که اگر این چنین باشد می توانیم جاهای دیگر را نورانی کنیم و باید پاسدار همه امانت های الهی باشیم./۹۷۹/۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات