۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۰
کد خبر: ۴۹۴۴۵۲
نماینده مردم تبریز:

جمهوریت نظام برآمده از آرای ملت است

بیگی با تأکید بر این‌که جمهوریت نظام برآمده از آرای ملت و انتخابات نماد مردم‌سالاری دینی است، گفت: همان اصلاح طلبانی که از صندوق رأی قهر کرده بودند به همین صندوق‌های رأی پناه آورده‌اند.
احمد علیرضابیگی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، احمدعلیرضا بیگی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی امروز در همایش بررسی عملکرد دولت یازدهم که در دانشگاه شهید مدنی تبریز برگزار شد، با اشاره به اوضاع و احوال حاکم بر کشور در انتخابات سال‌های 88 و 92، اظهار داشت: همان‌هایی که تا دیروز در جریان فتنه 88 علیه مصالح نظام حرف میزدند؛ امروز برای جلب آرای ملت رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را تکرار می کنند.

وی با بیان این‌که جمهوریت نظام برآمده از آرای ملت و انتخابات نماد مردم‌سالاری دینی است، خاطرنشان کرد: آنچه اهمیت دارد؛ آنست که همواره ولایت فقیه و اسلامیت پشتیبان جمهوریت نظام بوده است، همه در جریان حوادث فتنه 88 به نقش مهم و بی‌بدیل رهبر انقلاب در خنثی‌سازی توطئه براندازی دشمنان پی بردند.

بیگی با اشاره به این‌که در سال 88 افرادی که نتوانسته بودند به اهدافشان برسند، بحث تقلب را مطرح کردند، افزود: سؤال اینجاست؛ همان جریانی که بحث تقلب را مطرح می‌کرد؛ چرا در انتخابات 92 دیگر از این مسأله سخن به میان نیاورد؟ قطعا در تمامی انتخابات‌هایی که برگزار شده؛ آرای برآمده از اراده ملی مورد پذیرش بوده است.

وی با اشاره به چرخش اصلاح‌طلبان در سال‌های اخیر افزود: همان اصلاح طلبانی که از صندوق رأی قهر کرده بودند به همین صندوق‌های رأی پناه آورده‌اند؛ همان‌‌هایی که در سال 88 ادعای تقلب داشتند، روزگاری توبه نامه به دست گرفته و موضوع آشتی ملی را مطرح می‌کنند و امروز با عوام‌فریبی به دنبال جلب آرای ملت هستند.

نماینده مردم تبریز در مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که دولت یازدهم با شعار بازگشت عزت و کرامت به گذرنامه ایرانی و چرخیدن سانتریفیوژها کار خود را آغاز کرد، اظهار داشت: برجام آفتاب درخشان ایران نبوده است، چرا که ملاک سخنان رهبری است، قطعا اگر ولایت نبود مذاکره هم نمی‌‌توانست به نتیجه برسد.

وی با اشاره به این‌که رهبری از مذاکرات حمایت کردند اما همواره به آینده مذاکرات خوش بین نبودند، افزود: معظم‌له در سخنرانی‌های متعدد و مکرر توصیه می فرمودند که مذاکرات و برجام را اینقدر برجسته نکنید و نگویید که سایه جنگ را برداشته‌ایم زیرا سایه جنگ را افراد دیگری برداشته‌اند.

بیگی با تأکید بر این‌که ربط دادن آب خوردن مردم به برجام نقطه ضعف بود، افزود: این معاهده حتی نمی‌تواند خودش را سرپا نگه دارد و اگر دستاوردی داشته است باید تبدیل به حرکت شود، دولت سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی را رها کرده و سال‌ها با برجام و مذاکره امید کاذب در طیف‌های مختلف مردم ایجاد کرد.

وی با بیان این‌که اقتصاد مقاومتی بر مبنای اقتصاد بدون ذلت و بدون اتکا به غرب طرح‌ریزی شده است، گفت: قرارگاه اقتصاد مقاومتی که از سوی دولت تشکیل شد، نیز نتوانست انتظارات و مطالبات رهبری و ملت را برآورده کند؛ دولت تمایلی به اصلاح نظام بانکی ندارد، با سود 28 درصدی بانک‌ها، 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده قطعا یک واحد تولیدی نمی تواند سرپا باشد.

بیگی با تأکید بر پاکدستی دولتمردان و خدمت صادقانه به ملت تصریح کرد: برخی سفره‌های جدا برای خود باز کرده‌اند، چرا دو وزیر صورت دارایی خود را تحویل نداده‌اند؟ موضوع حقوق‌های نجومی در کدام دولت بوده است؟ امروز همه فسادها از گور شرکت‌های دولتی بلند می‌شود./935/۱۰۲/ب2

ارسال نظرات