۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۸
کد خبر: ۴۹۴۴۷۷
استاد حوزه علميه قم:

برخي نامزدهاي انتخابات تازه يادشان آمده مستضعفاني هم هستند

استاد حوزه علميه قم با انتقاد از عملکرد دولت یازدهم و برخی افراد منتسب به دولت، گفت: در انتخابات برخي از نامزدها تازه يادشان آمده مستضعفاني هم هستند، در حالي كه تا ديروز به ياد مستضعفان نبوده اند.
حجت الاسلام سيدابوالفضل جمال الديني

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام سيد ابوالفضل جمال الديني با تبريك  اعياد شعبانيه  و در ادامه سلسله بحث هاي بصيرتي اخلاقي شنبه شب هاي مسجد سلمان فارسي، گفت: براي تاريخ تولد امام حسين 8 روايت تاريخي است و اين در حالي است كه در نقل هاي تاريخي يك زمان تولد و يك تاريخ تولد نمي توانند درست به ما برسانند.

وي با اشاره به اينكه هر چيزي كه سبب ايجاد، اصلاح، ظهور و تجلي هر چيزي شود عبد است، افزود: امام حسين(ع) ايجاد و ظهور و اصلاح را براي بندگي و عبوديت مي خواهد هزينه كند يعني همان عبوديتي كه به ما مي گويد هرچه مي خواهيد از درب خانه اهل بيت(ع) بگيريد حالا ببينيد درب خانه اهل بيت خبراست.

حجت الاسلام جمال الدینی يادآور شد: امام حسين(ع) با حادثه كربلا بندگي را به ما آموزش داد از اين رو بنده شدن مهم است چون از بندگي خارج شدن و وارد درنده‌گي شدن يك آن و يك لحظه فاصله بيشتر نيست، بنابراين بين بنده و غير بنده نزد خدا فاصله زيادي است.

وي با بيان اينكه عبوديت گره اي است كه اگر براي بشر باز شود تمام نفس هاي انسان در طول عمري كه دارد تبديل به لذت خواهد شد، اظهارداشت: در روايت آمده است عبادت داراي مراتب و درجه اي است و بايد مراقب باشيد كه بين صرف نماز خواندن و نماز خواندن عاشقانه فاصله زيادي است.

اين استاد حوزه علميه قم، عبادت را ظرف ظهور و بروز كرامات دانست و يادآور شد: عملي كه انجام مي دهيم مي خواهيم اثر آن را نيز مشاهده كنيم و لذت ببريم.

حجت الاسلام جمال الديني با اشاره به روايتي از امام جواد(ع) كه مي فرمايد، با دل بايد به طرف خدا بروي تا بتواني به خدا برسي، افزود: امام حسين(ع) خرج بندگي عالم شد تا ما بندگي كنيم، بنابراين اگر عابدانه و عاشقانه عبادت كنيم آن بندگي اثر دارد چرا كه حقيقت بندگي عاشقي است.  

وي در ادامه با اشاره به چگونگي كسب معرفت الله، افزود: امام حسين(ع) فرمود،  اگر براي رسيدن به معرفت الله، امام خود را بشناسيد خدا را شناخته ايد به اين معني‌كه اخلاق خدا را بايد از امام خود بگيريد.  

حجت الاسلام جمال الديني همچنين با انتقاد از عملکرد دولت یازدهم و برخی افراد منتسب به دولت، گفت: در انتخابات برخي از نامزدها تازه يادشان آمده مستضعفاني هم هستند، در حالي كه تا ديروز به ياد مستضعفان نبوده اند، اما به يكباره به فکر مستضعفان افتاده اند، از اين رو خداوند به انسان عقل داده تا با استفاده از آن در انتخابات تصميم بگيريم.

مسجد سلمان فارسي خيابان اميركبير، خيابان سلمان فارسي نرسيده به پل دشت چال يكي از مساجد فعال شهرستان كاشان در امور فرهنگي است كه چندين سال است سلسله بحث هاي بصيرتي اخلاقي به همت و تلاش امام جماعت اين مسجد، حجت الاسلام سيد محمد لاجوردي برگزار مي شود./1307/۲۰۳/ب۲

ارسال نظرات