۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۳
کد خبر: ۴۹۴۴۸۰
حجت الاسلام والمسلمین مدنی خبر داد؛

تحصیل ۱۴ هزار خواهر طلبه در جامعه الزهرا

مدیر جامعة الزهرا(س) از تحصیل ۱۴ هزار خواهر طلبه در بخش های حضوری و غیر حضوری این مرکز خبر داد و تعداد فارغ التحصیلان جامعة الزهرا(س) را ۵۰ هزار نفر اعلام کرد.
حجت الاسلام والمسلمین مدنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود مدنی مدیر جامعة الزهرا در دیدار حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که جامعة الزهرا(س) بزرگ ترین حوزه علمیه خواهران در جهان تشیع است، گفت: امروز بیش از 50 هزار نفر خواهر طلبه فارغ التحصیل این مرکز هستند.

وی افزود: 7 هزار نفر از این تعداد فارغ التحصیل، از 83 کشور مختلف دنیا هستند، در حال حاضر 14 هزار نفر در بخش های حضوری و غیر حضوری جامعه الزهرا(س) در سطح های 1، 2، 3 و 4 تحصیل می کنند، خوشبختانه امروز دروس خارج فقه و اصول ویژه بانوان را داریم.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی با بیان این که رویکرد جدید ما در جامعة الزهرا(س) ضمن حفظ دستاوردهای گذشته این است که به مهارت ها توجه ویژه شود، اظهار داشت:  تحصیل کنندگان در این مرکز مهارت های استاد، مبلغ، محقق و مشاور را به صورت تخصصی در کنار درس ها فرا می گیرند به گونه ای که هیچکس بعد از فارغ التحصیلی تصور نکند که کار و تلاش آن ها به پایان رسیده است.

وی ادامه داد: یکی از رویکردهای ما توجه ویژه به فارغ التحصیلان داخلی و خارجی است و ارتباطی مستمر و گسترده با آن ها برقرار می شود تا از ظرفیت آنان در جهت اهداف اسلام و تشیع ناب علوی و فاطمی بهره ببریم.

مدیر جامعةالزهرا(س)  ابراز داشت: در همین راستا تعدادی از خواهران در دوره بازآموزی معلومات خود در همایشی 15 روزه شرکت کردند، این افراد بعد از بخشی از دوره به زیارت امام رضا(ع) مشرف می شوند و بعد از آن برای تکمیل دوره به قم باز می گردند، این دوره سرآغازی برای ارتباط مستمر با فارغ التحصیلان است.

وی عنوان کرد: بسیاری از فارغ التحصیلان غیر ایرانی پس از اتمام دروس در قالب فعالیت های فرهنگی مردم را به دین اسلام و مکتب اهل بیت(ع) دعوت کرده و نشر معارف الهی می کنند./1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات