۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲
کد خبر: ۴۹۴۴۸۱
سردار کارگر:

تاریخ دفاع مقدس تدوین شود

رییس ستاد مرکزی راهیان نور با بیان این که در سال ۹۵ ده درصد افزایش بازدید از مناطق داشته ایم، گفت: ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در سال ۹۵ مناطق دفاع مقدس را بازدید کردند.
سردار کارگر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار بهمن کارگر رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در دیدار حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که بنیاد از سال 69 به امر رهبر معظم انقلاب تشکیل شد، گفت: سال 71 اساسنامه بنیاد به تصویب رهبر انقلاب رسید، وظبفه این بنیاد این است که آثار دفاع مقدس را حفظ کند و نشر دهد.

وی افزود: بنیاد حفظ آثار و نشرارزش ها هیأت امنایی دارد که در حال حاضر 7 وزیر عضو آن هستند، رییس ستاد کل نیروهای مسلح رییس این هیأت امنا و رییس بنیاد نیز دبیر هیأت امنا است، یکی از مأموریت های مهم بنیاد مسأله راهیان نور است.

رییس ستاد مرکزی راهیان نور کشور با بیان این که دفاع مقدس از افتخارات نظام است، اظهار داشت: تمام دستاوردهای کشور از ایام دفاع مقدس است، در ایام نوروز که خدمت رهبر معظم انقلاب رسیدیم ایشان سفارش پیشکسوتان دفاع مقدس را می فرمودند و تأکید کردند که به این مسأله توجه شود.

وی ادامه داد: در حوزه فیلم، کتاب و مسائل فرهنگی مربوط به دفاع مقدس کارهای خوبی صورت گرفته است، یکی از مسائل مهم تاریخ دفاع مقدس است  که متأسفانه هنوز تدوین نشده است، دنبال تحقق این مسأله هستیم و امیدواریم در برنامه 5 ساله ششم تاریخ دفاع مقدس تدوین شود، اسناد وجود دارد  اما تاریخ و دایرة المعارف دفاع مقدس باید تدوین شود.

سردار کارگر با بیان این که یکی از برنامه ها ایجاد موزه های دفاع مقدس است، ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که به جای این عبارت، مراکز فرهنگی دفاع مقدس گفته شود منتهی ایشان در قم تصویب کردند که موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس باشد، به فرموده ایشان یک موزه سراسری و ملی به نام انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هم وجود دارد.

وی عنوان کرد: با توافقی که با آقای قالیباف داشتیم خوشبختانه در اواخر سال گذشته باغ موزه دفاع مقدس تهران به موزه انقلاب اسلامی و دفع مقدس تبدیل شد، ان شاء الله ده مرکز فرهنگی دفاع مقدس در ده استان امسال افتتاح می شود و نخستین موزه ای که به این معنا افتتاح شد در همدان بود، البته قبل از آن در کرمان حاج قاسم سلیمانی موزه مانندی که حالت نمایشگاهی دارد افتتاح کرده بود.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: یکی از کارها ترجمه کتاب های دفاع مقدس به چند زبان دنیا است که خوشبختانه موفقیت های خوبی به دست آمده است.

وی اضافه کرد: در سال 94 و در برنامه راهیان نور 6 میلیون نفر از مردم از مناطق دفاع مقدس بازدید داشتند، در 5 استان خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی بازدید زمینی و در استان بوشهر و هرمزگان بازدید دریایی بر قرار بوده است.

سردار کارگر با بیان این که در سال 95 ده درصد افزایش بازدید از مناطق داشته ایم، گفت: 6 میلیون و 600 هزار نفر در سال 95 مناطق دفاع مقدس را بازدید کردند، مردم رفتن به مناطق دفاع مقدس در قالب راهیان نور را جزو سبد اقتصادی خانواده خود گذاشته اند و از این مناطق بازدید می کنند.

وی افزود: از نظر زیر ساخت ها سعی کرده ایم که یادمان ها هر روز بهتر شود، بر اساس آمار 40 درصد افراد با ماشین های شخصی در مناطق حضور پیدا می کنند، در حال حاضر امکان اسکان 150 هزار نفر در شب برای زائران در اردوگاه ها وجود دارد، با وجود حجم بسیار زائران تنها پارسال یک حادثه ناگوار اتفاق افتاد.

رییس ستاد مرکزی راهیان نور با بیان این که در یادمان ها قرارگاه فرهنگی استقرار پیدا کرده است، اظهار داشت: امیدواریم تا پایان برنامه ششم بتوانیم پذیرای 10 میلیون زائر باشیم، یکی از انتقاداتی که در سفرهای استانی به ما می شود این است که چرا زمینه برای حضور افراد بیشتر در مناطق فراهم نمی شود که نشان می دهد ادعای برخی مبنی بر خسته شدن مردم از دفاع مقدس و شهادت درست نیست.

وی ادامه داد: 80 درصد کسانی که در مناطق دفاع مقدس شرکت کردند از جوانان بین 15 تا 30 سال هستند، جوانان بسیاری در این مناطق حضور پیدا می کنند، جشنواره ای هر ساله تحت عنوان رهاورد سرزمین نور برگزار می شود که دستاوردهای فرهنگی راهیان نور در آن ارائه خواهد شد./1323پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات