۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۴۹۴۵۴۷
حجت الاسلام والمسلمین انتظاری خبر داد؛

برگزاری المپیاد علمی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی

حجت الاسلام والمسلمین انتظاری با اشاره به برگزاری مرحله استانی مسابقات علمی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی، گفت: این مسابقات در روز پنجشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمین علی انتظاری، مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی

حجت الاسلام‌ والمسلمین علی انتظاری، مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به برگزاری مرحله استانی مسابقات علمی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی، اظهار داشت: این مسابقات در روز پنجشنبه 31 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به حضور استعدادهای برتر علمی و اخلاق در حوزه‎های علمیه آذربایجان شرقی، خاطرنشان کرد: از این رو حوزه علمیه استان در سال گذشته رتبه برتر علمی در رشته ادبیات را در المپیاد علمی طلاب سراسر کشور کسب کرد که این امر دلیلی بر ارتقای سطح علمی حوزه های استان است.

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی با بیان اینکه هر ساله شاهد اوج گیری علمی و اخلاقی طلاب حوزه علمیه استان هستیم، تصریح کرد: حوزه های علمیه این استان با رویکرد نخبه پروری در تلاش است که طلاب اخلاقمدار و عالم را تربیت و در خدمت اسلام و انقلاب قرار دهد.

وی با اشاره به استقبال بالا و پرشور جوانان استان برای حضور در حوزه های علمیه، ابراز داشت: با وجود 21 مدرسه علمیه در استان ظرفیت پذیرش استان در برابر این میزان استقبال کم است، تنها در مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج) تبریز ما شاهد حضور 500 طلبه و تحصیل آنها هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین انتظاری افزود: شاهد افزایش حافظان کل، 20 جزء و 15 جزء قرآن کریم در بین طلاب هستیم که این امر نیز یک مسأله مبارک و مهم برای حوزه های علمیه آذربایجان شرقی است.

وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزش زبان های انگلیسی و عربی ویژه طلاب از مهرماه سال گذشته در مدارس علمیه استان آذربایجان شرقی، گفت: تمام تلاش حوزه علمیه استان ارتقای سطح علمی و اخلاقی طلاب است تا شاهد حضور طلاب اخلاق مدار و عالم در سطح استان باشیم.

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی با بیان اینکه ۳ هزار طلبه در مدارس علمیه استان آذربایجان شرقی در حال تحصیل هستند، گفت: از این میان حدود ۶۰۰ نفر از طلاب در سطح ۲  در حال تحصیل علوم دینی هستند و مابقی طلاب در سطح یک تحصیل می کنند.

وی با تأکید بر ضرورت توسعه حوزه های علمیه، تصریح کرد: با تقویت و توسعه حوزه ها، نقشه های دشمنان نقش بر آب  می شود، در حقیقت حوزه های علمیه مادر نظام اسلامی و مدافع حقیقی انقلاب هستند که هر چه توانمندتر باشند انقلاب نیز با قدرت بیشتری در مسیر توسعه حرکت خواهد کرد./854/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات