۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۴۹۴۵۵۶
استاد حوزه تشریح کرد؛

نحوه رسیدن به مقام پاسداری

اگر بدانیم در مقابل این جان، این مال، این فرصت و در مجموع فداکاری دین ما، کشور ما، شرف و حیثیت ما حفظ می شود پس باید از جان و مال و زمان بگذریم تا به غایت مطلوب برسیم و این درست همان چیزی است که امام حسین(ع) در دشت کربلا پیاده کرد.
حجت الاسلام  مسعودی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبستان، حجت الاسلام عبدالهادی مسعودی، عضو هیئت علمی دارالحدیث با اشاره به اینکه ماه شعبان، ماهی است که در آن هیچ وفاتی ازا هل بیت(ع) حادث نشده، اظهار کرد: ولادت سومین اختر تابناک آسمان امامت در این ماه مبارک واقع شده و انتخاب روز ولادت سیدالشهدا(ع) به عنوان روز پاسدار انتخاب مناسبی است.

وی ادامه داد: حضرت رسول (ص) در روایتی فرمودند: «حسین(ع) از من است و من هم از حسینم». دین پیامبر(ص) بعد از حضرتش از طریق امام حسین(ع) زنده شد. ما اگر بخواهیم در این روزگار به سیدالشهدا(ع) تاسی داشته باشیم و روحیه پاسداری را در خود ایجاد کنیم باید دو بها را به دست آوریم، یکی بهای جان مان و دیگری بهای چیزی که می خواهیم برایش پاسداری کنیم.

استاد حوزه تصریح کرد: هر انسانی اگر متوجه شود آنچه که دارد می پردازد بسیار کمتر از چیزی است که در ازای آن به دست می آورد، به راحتی حاضر می شود که بهای کافی را پرداخته و به مطلوب برسد. حال اگر بدانیم در مقابل این جان، این مال، این فرصت و در مجموع فداکاری دین ما، کشور ما، شرف و حیثیت ما حفظ می شود پس باید از جان و مال و زمان بگذریم تا به غایت مطلوب برسیم و این درست همان چیزی است که امام حسین(ع) در دشت کربلا پیاده کرد یعنی از جان و فرزند و مال خویش گذشت تا اسلام زنده بماند، سیدالشهدا(ع) به بهای جان اش از اسلام پاسداری کرد.

مسعودی تاکید کرد: به واقع زمانی که به بزرگی آنچه که نصیب مان می شود فکر کنیم، دیگر پاسداری و جان فشانی مساله ای ساده است و برایمان سخت نیست. امام حسین(ع) به خوبی به نتایج کارشان واقف بودند و می دانستند که با فداکاری که می کنند دین اسلام ابدی می شود.

این محقق ادامه داد: بر اساس مقدمه اولیه که گفتم اگر سیاستمداران ما که اکثرشان متعلق به نسل اول و دوم انقلاب هستند، به یاد داشته باشند و همیشه در ذهن شان باشد که ما با چه قیمتی این انقلاب، این استقلال و پیروزی را به دست آوردیم و با چه بهایی از آن کوره راه های ظلمت پهلوی به شاهراه انقلاب رسیدیم و چگونه انقلاب ما را به خودکفایی و استقلال رای رساند، در آن زمان است که می توانند در عرصه ها وصحنه هایی که لازم است جان فشانی کنند به میدان می آیند و هم وقتی که رهبران و سیاست مداران به صحنه آمدند و حاضر شدند از همه چیزهای مادی شان، مقام و امتیازت شان در راه حذف بزرگتر بگذرند؛ خود به خود مردم در پی آنها خواهند رفت.

مسعودی تصریح کرد: اینکه نام ما فقط پاسدار یا سیاست مدار باشد یا مقام و جایگاه مان در مقام فرماندهی یا ریاست جایی باشد این برای رهبری و کشاندن مردم به صحنه کافی نیست، مردم در هر قشری چه پاسدار، چه سیاست مدار، چه روحانی و چه مقام کشوری و لشکری عمل را می خواهند و این عمل است که سبب می شود افراد جذب به گذشت، فداکاری و پاسداری شوند.

وی در پایان گفت: باید چه در مقام عمل و چه در مقام سخن، یادمان باشد که وام دار چه شهدایی هستیم و چه مجاهدت هایی و پاسداری هایی شد تا این انقلاب به بار نشست. باید به آنان اقتدا داشته باشیم./۱۳۲۵//۱۰۲/خ

ارسال نظرات