۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۴۹۴۵۷۳
آیت‌الله مهمان‌نواز:

سیره حسینی بهترین الگوی تربیتی و دینی برای جوانان است

آیت الله مهمان نواز با اشاره به سالروز ولادت امام حسین(ع) و روز پاسدار، گفت: توجه به مکتب اهل بیت(ع) به‌ ویژه سیره حسینی بهترین الگوی دینی و تربیتی برای جوانان است.
آیت الله مهمان نواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری امروز در جمع مسؤولان فرهنگی استان، با تبریک سالروز ولادت با سعادت امام حسین(ع) و روز پاسدار، اظهار داشت: امام حسین(ع) مظهر ایثار، فداکاری و آزادگی است و بهترین الگو برای مردم به‌ویژه جوانان به شمار می‌رود.

وی افزود: امام حسین(ع) با نهضت عاشورایی خود در مقابل ظلم و ستم ایستادگی کرد تا پیام آزادگی و آزادمنشی را به جهانیان عرضه کند؛ از این‌ رو مسلمانان می­ توانند با الگو قرار دادن سیره و روش حسینی درس حریت و آزادگی را تمرین ‌کنند.

آیت‌الله مهمان‌نواز اضافه کرد: امام حسین(ع) مظهر تمام صفات پسندیده و کمالات انسانی است که فریب حیله و نیرنگ امویان را نخورده و برای دفاع از حقانیت اسلام علیه ظلم و ستم قیام کرد تا پیام وحدت، استقامت، آزادگی و حفظ ارزش‌های والای دینی را به گوش همگان برساند

وی ادامه داد: اگر مسلمانان و نسل امروز جامعه به‌ ویژه جوانان، سیره حسینی را الگوی خود قرار داده و عدالت حسینی را سرلوحه زندگی خود قرار دهند، عزت و بزرگی خود را هم در دنیا و هم در آخرت تضمین می‌کنند.

نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه توجه به مکتب اهل بیت(ع) به‌ ویژه سیره حسینی بهترین الگوی دینی و تربیتی برای جوانان است، تصریح کرد: جوانان با الگوپذیری و پیروی از سیره حسینی و با شناخت و معرفت تحلیلی نسبت به زندگی امام حسین(ع) به خودسازی در همه عرصه‌های زندگی پرداخته و به این طریق راه سعادت و کمال را طی می‌کنند.

وی با بیان اینکه باید راه و رفتار ما حسینی باشد و سیره و منش این امام بزرگوار را در صبر و مقاومت الگوی خود قرار دهیم، خاطرنشان کرد: جامعه ما بیش از هر چیزی به امر به معروف و نهی از منکر احتیاج دارد تا جوانان و نوجوانان با تشخیص راه درست از نادرست در مسیر هدایت قرار گیرند.

آیت‌الله مهمان‌نواز با اشاره به نقش روحانیان و مبلغان در تبلیغ و ترویج آموزه‌های دینی، اظهار داشت: یکی از وظایف روحانیان و مبلغان در این ایام گرامی تبلیغ و ترویج سیره حسینی در جامعه است تا این الگوی ماندگار به‌ عنوان مدلی برای مسیر حرکت جوانان و آیندگان قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) بزرگ‌ترین معلم آزادی و آزادگی در مکتب اسلام است، افزود: روحانیان و مبلغان باید با تحلیل و تبیین زندگی ائمه اطهار(ع) به‌ ویژه امام حسین(ع) آزادگی، دفاع از ارزش‌های الهی، حریت و دوری از زیر بار ذلت رفتن، خداباوری و آخرت ترسی را در جامعه نهادینه کنند.

آیت‌الله مهمان‌نواز با تأکید بر اینکه باید دین‌داری ما با دین‌محوری و شناخت و معرفت همراه باشد، اضافه کرد: باید شعارهای دینی وسیله­ ای برای رسیدن به کمال معنویت و متصل شدن به اهل بیت(ع) بوده و محبت و ایمان قلبی را نسبت به اهل بیت(ع) افزایش دهد.

عضو چهار دوره مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امام حسین(ع) کشتی نجات، چراغ هدایتگر و مظهر آزادگی و حریت برای بشریت در طول تاریخ است، تصریح کرد: بهره‌گیری از مکتب اهل بیت پیامبر و به کار بستن سیری آنها به‌ ویژه سیره حسینی تنها راه رسیدن انسان به بالاترین درجات کمال و قرب الی الله است./9314/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات