۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۴۹۴۶۰۷
معاون فرهنگی اداره ارشاد خوزستان:

کاهش آمار بی سوادی زمینه ساز رشد مطالعه است

معاون فرهنگی اداره ارشاد خوزستان با بیان اینکه آماده سازی بستر فرهنگ مطالعه در ترویج فرهنگ کتابخوانی مؤثر خواهد بود، گفت: کاهش آمار بی سوادی اولویت دار و پایه اصلی فرهنگ سازی در جامعه و گام بلندی در توسعه و افزایش مطالعه است.
مطالعه

اکبر ظریفی، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه آمار ارائه شده درباره میزان مطالعه چندان دقیق نیست، ابراز داشت: در ارزیابی های صورت گرفته لایه های اجتماعی مختلف مورد سنجش شاخصه های مطالعه قرار نمی گیرند و همچنین میان مطالعه درسی و غیردرسی در دانشجو باید تفکیک قائل شویم؛ چرا که مطالعه درسی و اجباری در ارزش گذاری های ارتقای زمان مطالعه جایگاهی ندارد.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه وضع مطالعه در کشورمان نامطلوب است، افزود: بی سوادی در میان کودکان زیر 12 سال در برخی استان ها نشان دهنده وضعیت نامطلوب آموزشی است و زمانی که آمار بی سوادی به صفر کاهش پیدا کند، گام بلندی در توسعه و افزایش مطالعه خواهیم برداشت.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه کاهش آمار بی سوادی اولویت دار و پایه اصلی فرهنگ سازی در جامعه است، عنوان کرد: به مرور زمان شیوه و شکل مطالعه تغییر و مسیرهای گوناگونی برای کتابخوانی ایجاد شده است و باید وضعیت خودمان را ببینیم که در چه حد و سطحی هستیم و از این شیوه ها و مسیرها بهره ببریم.

ظریفی با بیان اینکه آماده سازی بستر فرهنگ مطالعه در ترویج فرهنگ کتابخوانی مؤثر خواهد بود، اظهار داشت: اهدای کتاب به بی میلان مطالعه مفید فایده نبوده و تنها کتاب را به کالای تجملی تبدیل می کند که نمونه آن فراوانی کتابخانه ها در منازل است که چه بسا در طول سال به آنها مراجعه ای صورت نگیرد.

وی در ادامه ایجاد ذائقه مطالعه میان اعضای خانواده به ویژه مادران را در ترویج فرهنگ کتابخوانی بسیار اساسی بیان کرد و گفت: اهدای کتاب به دانشجویان و پژوهشگران با توجه به مشکلات گریبانگیر آنها در افزایش فرهنگ مطالعه بسیار مثمرثمر خواهد بود؛ چرا که از این طریق گامی در پاسخ به تشنگان مطالعه برداشته ایم.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه کتاب به عنوان کالای مورد نیاز باید در سبد خانواده تعریف شود، ابراز داشت: افزایش سران مطالعه میان مادران، کتاب را به عنوان کالای مورد نیاز خانواده نهادینه خواهد کرد./303/9456/ب1

ارسال نظرات