۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
کد خبر: ۴۹۴۶۱۰
دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور:

رسیدن به قله‌های پیشرفت با گسترش فرهنگ کتابخوانی میسر است

دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد، گفت: رسیدن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به قله های پیشرفت در منطقه و جهان از طریق گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی به ویژه کتاب هدایت بخش قرآن ممکن است.
حجت الاسلام ارباب سلیمانی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبستان، حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا ارباب سلیمانی، امروز 10 اردیبهشت ماه در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری میان نهاد کتابخانه های عمومی کشور و دبیرخانه ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد که در محل این ستاد برگزار شد ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، گفت: با توجه به نقاط مشترک فراوان میان این دو مرکز از چندی پیش مقرر شد تا در قالب یک تفاهم نامه، فضای همدلی، همکاری و هم افزایی میان آن ها بیش از گذشته فراهم شود تا از این طریق شاهد اعتلای فرهنگ کتابخوانی و مسجدی در کشور باشیم.

وی با بیان اینکه، این تفاهم نامه فعالیت مشترک و اختصاصی ستاد عالی و نهاد کتابخانه ها را معین کرده است، افزود: البته در برنامه ششم توسعه، گسترش فرهنگ کتابخوانی در کشور مورد توجه قرار گرفته است، امیدواریم آثار و برکات امضای این تفاهم نامه به تمام شهرها و روستاهای کشور نیز برسد.

دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد، ادامه داد: از سوی دیگر در برنامه ششم توسعه، موضوع گسترش کانون های فرهنگی هنری، لحاظ شده است، به طوری که باید تا پایان این برنامه، تمام مساجد شهری و روستاهای دارای بیش از هزار نفر

جمعیت، دارای کانون فرهنگی هنری باشند که بر این اساس بنا داریم سالانه 10 درصد به آمار کانون های فرهنگی هنری و 8 درصد به آمار کتابخانه های مساجد بیفزاییم.

ارباب سلیمانی، خاطرنشان کرد: آرمان ما این است که در هر مسجد، یک کانون و یک کتابخانه ایجاد شود تا از طریق آن ها نگرانی های موجود در زمینه آسیب های اجتماعی و تهاجم فرهنگی دشمن در سایه عزم جدی و همت ملی کاهش یابد.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه مطالعه و کتابخوانی در قرآن و فرهنگ اسلامی، گفت : پیامبر اسلام (ص) آمدند تا انسان را از طاغوت برون و درون خود رها کنند و این موضوع در سایه هدایت کتاب آسمانی قرآن، کتابخوانی و تربیت دینی ممکن است، زیرا این طاغوت، در سایه هدایت قرآن اجازه سرکشی نمی یابد.

دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد، گفت: رسیدن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به قله های پیشرفت در منطقه و جهان از طریق گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی به ویژه کتاب هدایت بخش قرآن ممکن است بر این اساس ان شاء الله همکاری مشترک این ستاد و نهاد کتابخانه های عمومی کشور بتواند در تحقق این هدف بزرگ و متعالی به ما کمک کند./۱۳۲۵//۱۰۲/خ

ارسال نظرات