۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۴۹۴۶۲۷
خدایار خبر داد؛

سفر حجت الاسلام والمسلمین رئیسی به سیستان و بلوچستان

حضور حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در سیستان و بلوچستان محور وحدت بین اقوام و مذاهب است از این رو وی در هفته آینده به استان سفر خواهد داشت.
دادخدا خدایار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، دادخدا خدایار، رییس ستاد انتخاباتی حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در سیستان و بلوچستان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در ستاد جمنای سیستان و بلوچستان برگزار شد گفت: انتخابات امری مبنایی و به عنوان نمادی از مردم‌سالاری دینی است که کشور ما در آن نسبت به بسیاری از کشورها وضعیت خوبی دارد.

وی با بیان اهداف شرکت در انتخابات عنوان کرد: هدف همه ابتدا یک حضور پررنگ، آگاهانه و پشتوانه‌ساز برای انقلاب و صیانت از ارزشهای نظام و هدف دوم بلوغ حداکثری مردم برای رسیدن به انتخاب اصلح است.

خدایار ادامه داد: تلاش ما بر این است که انتخابات بر مبنای قانون و اخلاق و نیز متناسب با شأن یک کشور مترقی در نهایت امنیت و آسایش برگزار شود.

وی به چگونگی اداره ستاد انتخاباتی حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در سیستان و بلوچستان اشاره و بیان کرد: ستاد اول و مستقیم ما زیرنظر مستقیم ستاد مرکزی و ستاد دوم که ستاد مردمی است که در اختیار گروه‌ها و مردم است.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: افزون بر ستاد مرکزی در استان ستاد بانوان هم به زودی افتتاح خواهد شد، بنا به درخواست مردم و بر اساس قانون در زاهدان ستاد مردمی خواهیم داشت که با ما هماهنگ هستند؛ همچنین ستاد مرکزی استان با تشکیل شورایی متشکل از همه اقوام و مذاهب بر مبنای هم‌افزایی زیر چتر واحد بدون اختلاف در هر شهرستان ستاد خواهد داشت؛ ضمن اینکه تشکیلات اقشاری هم با حضور 20 قشر در کنار ما هستند و کار خود را آغاز کرده‌اند.

وی با بیان اینکه قطعیت حضور حجت الاسلام والمسلمین رئیسی از 17 فروردین محرز شد ابراز داشت: وی برنامه‌هایی در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دارد که به کمک جمنا از ماه‌ها قبل طراحی شده است؛ وی در استان ما در جهت رفع بیکاری و اشتغال‌زایی برنامه ویژه دارد؛ اگر بناست این استان توسعه باید باید کار انقلابی شود و با توجه به روحیه محرومیت زدایی وی، او کسی است که می‌تواند تحولی عظیم در استان ایجاد کند.

رییس ستاد انتخاباتی حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در سیستان و بلوچستان با تأکید بر رعایت قانون و اخلاق در تبلیغات خاطرنشان کرد: ما به عنوان وظیفه دینی، ملی و منطقه ای خود با اهداف معنوی و مردمی آمده‌ایم از این رو کار ما باید قانونی، اخلاقی و شرعی باشد.

وی افزود: ما قصد معرفی کاندیدای خود و برنامه‌های او را داریم بدون اینکه بخواهیم دیگر کاندیداها را تخریب کنیم؛ ما افراط، اسراف و تبذیر نداریم و با کمک‌های مردمی به دور از افراط‌گرایی تبلیغات می کنیم و می‌خواهیم از تمام ظرفیت های مردمی استفاده کنیم.

خدایار، حجت الاسلام والمسلمین رئیسی را شخصیتی فراجناحی دانست و گفت: وی محدود به جمنا، اصولگرایی، اصلاح‌طلبی، بلوچ، فارس، شیعه و سنی نیست بلکه برای تمام نزد مردم اعم از شیعه و سنی جذابیت‌هایی دارد بدون اینکه با هیچ کس حب و بغضی داشته باشد؛ وی عضو هیچ تشکل رسمی اصولگرایی و اطلاح طلبی نیست و شایسته سالاری را مدنظر دارد؛ هرکس بخواهد مملکت رشد کند و سلامت لازم را داشته باشد استفاده خواهد شد همانطور که در آستان قدس نیز این موضوع روشن است.

وی از سفر حجت الاسلام والمسلمین رئیسی به سیستان و بلچستان در هفته آینده خبر داد و اضافه کرد: حضور حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در سیستان و بلوچستان محور وحدت بین اقوام و مذاهب است از این رو وی در هفته آینده به استان سفر خواهد داشت؛ یک جلسه عمومی، نشست با علما و نخبگان شیعه و سنی، جلسه با دانشجویان، سفر به یک شهر در بلوچستان و نیز سفر به یکی از شهرهای سیستان برنامه‌ای است که برای وی پیش بینی شده است.

استاد حوزه و دانشگاه به مواضع حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در قبال اقوام اهل سنت ابراز کرد: وی در زمینه حق و حقوق اهل سنت معتقد است اهل سنت، خودشان حق دارند نه اینکه ما به آنان حق دهیم زیرا اهل سنت از همین کشور و نظام هستند.

وی با اشاره به اصلیت سیستانی حجت الاسلام والمسلمین رئیسی اذعان داشت: بر اساس مستندات و شواهد، وی از سادات سیستانی و پدرش متولد دشتک زابل است./202/831/ب1

ارسال نظرات