۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۹
کد خبر: ۴۹۴۶۸۷
در قم؛

جلسه هم‌اندیشی طلاب و فضلای شهرستان گلپایگان برگزار شد

جلسه هم‌اندیشی طلاب و فضلای شهرستان گلپایگان عصر امروز با حضور علی بختیار نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس و همچنین اساتید و فضلای این شهرستان در مدرسه علمیه آیت‌الله گلپایگانی برگزار شد.
مراسم انتخابات هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جلسه هم‌اندیشی طلاب و فضلای شهرستان گلپایگان عصر امروز با حضور علی بختیار نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی و همچنین اساتید و فضلای این شهرستان عصر امروز در مدرسه علمیه آیت‌الله گلپایگانی برگزار شد.

بر اساس این گزارش، حجت‌الاسلام نکونام در این جلسه با اشاره به حدیث امام حسین(ع) «إنَّ حَوائِجَ النّاسِ اِلَيكُم مِن نِعَمِ اللّه ِ عَلَيكُم فَلاتَمَلُّوا النِّعَمَ» گفت: اینکه خداوند کسی را مسؤول قرار دهد تا مورد مراجعه از سوی مردم باشد و به مردم خدمت کند، توفیقی است که باید بسیار قدردان آن بود.

نماینده طلاب و فضلای شهرستان گلپایگان مقیم قم ادامه داد: مسؤولان در دولت اسلامی باید نسبت به مردم بر مدار محبت و رحمت برخورد کنند.

وی با اشاره به نزدیک بودن انتخابات ریاست جمهوری به بیان فرازهایی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب درباره برگزاری انتخابات پرداخت که در ذیل تقدیم خوانندگان می‌شود:

«در درجه اوّل، دشمن مایل است که انتخابات بی رونق شود - البته در درجه دوم ممکن است کسی را بر کسی ترجیح دهند؛ اما آن درجه بعدی است؛ نقطه مقابل آن، برای دلسوزان نظام و شخص این‌جانب، در درجه اوّل این مهم است که انتخابات، انتخابات پُررونق و پُرشوری شود و آحاد عظیم مردم، شرکت در انتخابات را وظیفه خودشان بدانند».

حجت‌الاسلام نکونام رعایت تقوای سیاسی را برای کاندیداها الزامی دانست و قسمت دیگری از سخنان رهبر معظم انقلاب را بازگو کرد: «اینکه ما خودمان را و مردممان را و جوانانمان را و مسؤولان ما را به احساس مسؤولیّت در مقابل این حرفها فرا می خوانیم، فقط یک توصیه‌ی عقلائی نیست، یک توصیه‌ی سیاسی نیست؛ این یک خواست دینی است؛ رعایت آن، تقوای دینی است. این تقوای دینی است؛ تقوای سیاسی هم در داخل همین مندرج است؛ اگرچنانچه این تقوای دینی تحقّق پیدا کرد، تقوای سیاسی هم همراه همین است. تقوای سیاسی یعنی انسان از لغزشگاه‌هایی که دشمن میتواند از آن استفاده کند، پرهیز بکند».

حجت‌الاسلام اصبری در این جلسه به مناسبت ولادت امام حسین(ع) حدیث فترس را قرائت کرد که مضمون آن بدین شرح است:

هنگامی که امام حسین(ع) متولد شد، خداوند به جبرئیل فرمان داد با گروه بسیار از فرشتگان به حضور پیامبر اکرم(ص) آیند و تبریک بگویند.

جبرئیل در حین فرود از آسمان به زمین، فرشته ای به نام «فطرس» را دید در جزیره ای افتاده، علتش این بوده که خداوند او را مأمور کاری ساخته و او در آن کار، کندی کرده و در نتیجه به کیفر شکسته شدن پرش گرفتار شده بود، فطرس به جبرئیل عرض کرد: به کجا می روید؟! جبرئیل گفت: به سوی محمد(ص)؛ فطرس عرض کرد: مرا نیز با خود حمل کن و نزد آن حضرت ببر شاید برایم دعا کند.

جبرئیل خواسته او را پذیرفت و با هم همراه فرشتگان دیگر به حضور پیامبر اسلام (ص) رسیدند و تبریک گفتند: جبرئیل ماجرای فطرس را به عرض رساند، پیامبر اکرم(ص) فرمود: «به او بگو پیکرش را به این نوزاد بمالد».

فطرس همین کار را کرد و همان دم، خداوند فطرس را تندرست کرده و به حال اول برگرداند، سپس فطرس همراه جبرئیل به سوی آسمان پر گشود.

در رویات دیگر آمده: پیامبر از درگاه خدا خواست تا به خاطر حسین، فطرس را آزاد کند، خداوند دعایش را مستجاب کرد، فطرس به مرکز سکونت خود بازگشت و بین فرشتگان افتخار می کرد و می گفت: من مثلی و انا عتاقة الحسین بن علی و فاطمة و جده احمد؛ کیست مثل من؟! من آزاده شده حسین فرزند علی و فاطمه و جد حسین حضرت احمد(ص) هستم.

گفتنی است، در این جلسه از طلاب شهرستان گلپایگان مقیم قم دعوت شد تا در طرح هجرت و تدریس در سه استان کرمان، تهران و کردستان نام‌نویسی کنند./841/ت302/ی

ارسال نظرات