۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۲
کد خبر: ۴۹۴۶۹۳
مدیر کل حوزه ریاست مرکز خدمات:

جهل و نادانی عامل بسیاری از مشکلات جهان امروز است

مدیرکل حوزه ریاست مرکز خدمات گفت: بسیاری از مشکلات جهان امروز مانند شکل‌گیری گروه‌هایی همچون داعش ناشی از جهل و نادانی است، چراکه با جهالت، کار زیاد بشر بی‌ثمر و گاه مخرب خواهد شد.
مرکز خدمات

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، در اولین روز از برنامه سفر مسئولان مرکز خدمات به استان کرمانشاه، حجت الاسلام و المسلمین محمودی مدیرکل حوزه ریاست مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، به نیابت از رئیس این مرکز در جمع اساتید و طلاب مدارس علمیه شهرستان‌های هرسین، صحنه و کنگاور حاضر شد و به بیان رویکردها و فعالیت‌های مرکز خدمات و تبادل‌نظر با اساتید و طلاب این مدارس پرداخت.
حجت الاسلام و المسلمین محمودی در جمع طلاب مدارس علمیه شهرستان‌های مذکور، ضمن گرامیداشت ایام ماه مبارک شعبان، گفت: یکی از اهداف سفرهای استانی مرکز خدمات و حضور در بین طلاب مدارس علمیه، ارائه گزارشی از فعالیت‌های مرکز خدمات حوزه‌های علمیه است.
وی رویکردهای فرهنگی را اولویت کاری امروز مرکز خدمات خواند و خاطر نشان کرد: مقوله خانواده، اشتغال و ازدواج جوانان دغدغه امروز مسئولین مرکز خدمات است.
مدیر کل حوزه ریاست مرکز خدمات تحصیل علوم و معارف الهی را نعمت بزرگی برای طلاب دانست و گفت: بهره‌مندی از نعمت تحصیل علوم الهی می‌تواند در آینده متبلور شده و در تبلیغات کارگشای مشکلات فرهنگی در جامعه شود.
وی به آیاتی از کلام الله مجید اشاره کرد و افزود: توقع قرآن از کسی که معرفت قرآن دارد، این است که زرق و برق زندگی دیگران چشمش را نگیرد.
حجت الاسلام و المسلمین محمودی گوهر علم را مایه رشد و کمال انسان عنوان و تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) در پاسخ سؤالی برترین کار را علم به خدا (معرفت الله) و فهمیدن دین خدا دانستند.
وی به تأثیر علم و آگاهی در انجام امور اشاره کرد و افزود: بسیاری از مشکلات جهان امروز مانند شکل‌گیری گروه‌هایی مانند داعش ناشی از جهل و نادانی است، چراکه با جهالت، کار زیاد بشر بی‌ثمر و گاه مخرب خواهد بود.
مدیرکل حوزه ریاست مرکز خدمات در پایان این دیدارها از طلاب ممتاز و اساتید مدارس مذکور تقدیر کرد./۸۷۲/د102/ی

ارسال نظرات