۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۲
کد خبر: ۴۹۴۷۰۷
سرپرست بنیاد ملی ۱۵ خرداد مطرح کرد؛

ضرورت توجه به خوابگاه و اسکان دانشجویان

سرپرست بنیاد ملی ۱۵ خرداد ساخت خوابگاه های دانشجویی را نعمتی به ارث رسیده از امام راحل دانست و گفت: از نظر خوابگاه و اسکان باید به دانشجویان رسیدگی شود.
آیت الله صانعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تربت حیدریه، آیت الله حسن صانعی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، عصر امروز در مراسم کلنگ زنی خوابگاه خواهران دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با بیان این که رفاقت آیت الله هاشمی و حضرت آیت الله خامنه ای با بنده در دوران نوجوانی آغاز شد، گفت: با وجود عدم اقتضای سن من ایشان مرا در جلسات دوستانه و صمیمانه شرکت داده و ایام خوشی را سپری نمودیم از این رو هرکسی با ایشان کاری داشت به بنده مراجعه می کرد.

وی روابط حضرت امام خمینی و اصحاب نزدیک ایشان را همچون کاه و کهربا دانست و بیان کرد: حضرت امام خمینی (ره) توانستند به همراه اصحاب نزدیک خود نظیر آیت الله هاشمی و رهبری نمود کاملی از خود ساختگی، تهذیب و ایمان را در زیر پرچم اسلام ناب محمدی نمایش دهند و اندیشه های امام راحل تماما در جامعه تعبیر شده است.  

سرپرست بنیاد ملی پانزده خرداد در خصوص برکات وجودی حضرت امام تصریح کرد: وجود دانش های فلسفی و اخلاقی که امروزه موجب تجمع گروه های دانشجویی و بهره گیری از آن می شود، مدیون وجود تفکرات حضرت امام خمینی بوده چراکه تمام این موجودیت جز خط فکری و نظر امام نبوده است و ایشان هرچه را که فرمود با واقعیات تطبیق داد.

آیت الله صانعی با اشاره به وجود جمعیت ۶۰ درصدی دانشجویان غیر بومی در دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه خاطر نشان کرد: در راه تکمیل و احداث خوابگاه برای دانشجویان غیر بومی این دانشگاه نباید از هیچ تلاشی دریغ کرد و اقدامات کارآمد صورت گرفته نیز نعمات و برکات حاصل از ادامه خط و مشی امام خمینی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ساخت خوابگاه های دانشجویی را نعمتی به ارث رسیده از امام راحل دانست و تصریح کرد: از نظر خوابگاه و اسکان باید به دختران رسیدگی شود.

وی با اشاره به ولادت امام حسین (ع) در روز سوم ماه پرفیض شعبان تصریح کرد: هرکس ذاتا خواهان آزادی بشریت و پیرو تفکرات آزادی خواهانه است، از برکات وجود امام حسین(ع) بهره برده چراکه ایشان همه وجودشان را در راه اسلام و آزادگی فدا کردند و همواره آزادی را برای بشریت به ارمغان آورده است.

شایان ذکر است؛ مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه به رسم یادبود در پایان نشست کلنگ زنی خوابگاه خواهران در محل پردیس دانشگاه واقع در شهرک ولی عصر(عج)  هدیه ای به آیت الله صانعی اهدا کردند./۲۰۲/۸۶۴/ب۱

ارسال نظرات