۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵
کد خبر: ۴۹۴۷۱۷
حجت الاسلام ابوترابی‌فرد؛

دشمن درصدد قطع رابطه امت با ولایت است

حجت الاسلام ابوترابی فرد با اشاره به اینکه دشمن درصدد قطع رابطه امت با ولایت است، گفت: اگر قرار است امت با رهبری رابطه مستحکمی داشته باشد، مدیران ارشد کشور بیشتر از همه باید در این رابطه تلاش داشته باشند.
حجت الاسلام ابوترابی فرد قرچک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد، عضو هیأت عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه امشب در مسجد جامع قرچک ضمن تبریک اعیاد شعبانیه با اشاره به آیه 200 سوره آل عمران گفت: قرآن، نقشه راهی است برای مسلمانان و راهبرد حیات فردی، اجتماعی، سیاسی و دفاعی جامعه اسلامی را تبیین می کند.

وی با توصیه به درنگ و تعلم در آموزه های قرآنی افزود: اگر نقشه راه قرآن اجرا شود؛ بدون تردید سعادت و قدرت و عزت در دین و آخرت حاصل می شود.

استاد اخلاق با بیان اینکه در این آیه مخاطب اهل ایمان است، ادامه داد: ابتدا با «إصبروا»، سپس با «صابروا» مؤمنین به صبر دعوت شده اند، یعنی بعد از صبر به صورت فردی، صبر جمعی هم لازم است.

وی تأکید کرد: هیچ انسانی در زندگی موفق نمی شود مگر با صبر!

مسؤول سابق عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با تبریک هفته معلم و هفته عقیدتی سیاسی در سپاه ابراز کرد: با توجه به آیات قرآن باید اول حق را شناخت، سپس کنار آن ایستاد.

وی با تأکید بر اینکه صبر همراه با گناه مورد نظر قرآن نیست، ادامه داد: صبر در کنار گناه موجب خسران است، باید در راه مستقیم صابر بود و نباید از حق فاصله گرفت.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز خطاب به ملت ایران مطرح کرد: همه باید اهل صبر باشند، علاوه بر صبر فردی، باید بر صبر جمعی هم اهتمام داشت.

وی با بیان اینکه هیچ جامعه ای متحول نمی شود مگر با صبر جمعی، تصریح کرد: نظر قرآن بر اینست که صبر فردی لازم است اما کافی نیست.

نایب رئیس اول مجلس نهم شورای اسلامی با یادآوری اینکه اگر ملت ایران دسته جمعی مقابل طاغوت نمی ایستادند آن حکومت سرنگون نمی شد، خاطرنشان کرد: اگر قیام مردم خطه 15خرداد به طور جمعی و فراگیر شکل می گرفت، انقلاب اسلامی زودتر از اینها تشکیل می شد.

وی با گلایه از الگوی نادرست مصرف در کشور، گفت: باید اهل تلاش و مقاومت جمعی شویم.

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد در تفسیر «صابروا»، افزود: دشمن همیشه مقابل ما ایستاده است.

وی با طرح سؤالی مبنی بر اینکه آیا امکان دارد یک روز مستکبرین دست از سر اسلام بردارند، مطرح کرد: آنها ایستاده اند، در 8 سال دفاع مقدس هم همه آنها ایستادند، 8 سال صدام را سر پا نگه داشتند، جبهه کفر همیشه مقابل ما ایستاده است.

عضو هیأت تنظیم روابط قوای سه گانه، ایستادگی مقابل دشمن را عامل موفقیت اهل اسلام برشمرد و گفت: شهدای افتخارآفرین مدافع حرم نماد صبر و مقاومت جمعی هستند.

وی تقویت پیوند امت با رهبری را از دیگر پیام های این آیه دانست و یادآور شد: مسلمانان صدر اسلام صبر فردی داشتند اما صبر جمعی نداشتند مگر در جمع امویان!

عضو هیأت عالی حل اختلاف قوای سه گانه با اشاره به اینکه دشمن درصدد قطع رابطه امت با ولایت هست، گفت: اگر قرار است امت با رهبری رابطه مستحکمی داشته باشد، مدیران ارشد کشور بیشتر از همه باید در این رابطه تلاش داشته باشند.

وی با تشبیه قدرت دفاعی به علم و عدم مرزشناسی آنها، بیان کرد: امروز ایران اسلامی به برکت رهبری جامعه، خون شهدا و تجارب فرماندهان دفاع مقدس، تبدیل به یک قدرت برتر دفاعی در منطقه شده است.

حجت الاسلام ابوترابی فرد در پایان با تبریک روز پاسدار و با اشاره به آیه حک شده در آرم سپاه پاسداران، ابراز کرد: بنا به کلام خدا در هر نقطه ای از قدرت که باشیم، باید به نقطه بالاتر آن برسیم./804/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات