۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵
کد خبر: ۴۹۴۸۱۳
نظر آزاد؛

اخلاق انتخاباتی چیست؟

آنان که در صدد ورود به عرصه انتخابات هستند و قصد تصدی پست های مهم در نظام اسلامی را دارند لازم است معیارهایی را در وجود خود جستجو کنند.
اخلاق انتخاباتی

به گزارش سرویس مخاطبین خبرگزاری رسا، اخلاق انتخاباتی موضوعی است که این بار جوابش را از مخاطبان خبرگزاری رسا خواهیم پرسید، در این مقام درصددیم تا نظرات مخاطبان و کاربران گرامی خبرگزاری رسا را در این موضوع منتشر کنیم. مصادیق اخلاق انتخاباتی را چه چیزی می دانید؟ به نظر شما رعایت اخلاق چه ارتباطی با اصلح بودن یک نامزد دارد؟ صداقت در رفتار یک نامزد انتخابات تا چه اندازه مهم است؟ به نظر شما رعایت اخلاق چه ارتباطی با حفظ مصالح عالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارد؟

شما می توانید از طریق شماره 09192950818 درتلگرام یا در پایین این خبر در بخش نظرات، نظرات و پیشنهادات و انتقادات خود را با اسم واقعی یا مجازی خود بیان کنید./۹۰۱/

حسن حسینی- اردبیل: لازم است تا سخن از برخی از اخلاق اسلامی در حوزه رقابت های اجتماعی سخن به میان آید و نسبت به رویه ضداخلاقی و انسانی و الهی هشدار داده شود.

حمید جعفرپور- قم: نامزدهای انتخابات باید به معرفی خود بپردازند و از عیب جویی و عیب زدن به دیگران خودداری کنند.

سیدمهدی میرقادری- فارس: بزرگ ترین و مهم ترین اخلاق انتخاباتی در رویه اسلامی، بیان توانایی ها و شایستگی ها براساس صداقت و حقیقت و عرضه آن به مسئولان و مردم است.

محمد خسروانی- تهران: نامزدهاي انتخاباتي كه در هنگام سخنراني ها و محافل دانشجويي از كوره در مي روند و ديگر نامزدها را متهم مي كنند و با خشونت و عصبانيت، سخنان روا و ناروايي را بر زبان مي آورند كه رواي آن را نيز نمي بايست بر زبان بياورند زيرا هر حقيقتي را نمي بايست گفت.

هادی قنبری- همدان: فردی که می خواهد بر مسند مدیریت کلان کشور تکیه زند، باید دارای تجربه و تخصص و نوآوری باشد. پس باید ببیند که اگر چنین ویژگی را ندارد، میدان را برای کسانی که از دانایی و تجربه و تخصص کافی برای مدیریتی کلان برخوردارند، باز بگذارد.

مرتضی جمال پور- قم: نامزدهای انتخابات باید آمادگیشان برای پذیرش مشکلات و شکیبایی و استقامتشان در راه حق بسیار بالا باشد.

نقی صفری- مازندران: نامزدها پیش از ورود به عرصه رقابت باید به این آگاهی و بینش برسند تا بتوانند به جای مصلحت اندیشی ها، مصالح جامعه را در نظر بگیرند.

داود موذن- اصفهان: ریاست طلبی اگر برای هوا و هوس و به دست آوردن انواع شهوت ها باشد، جز نابودی خود و دیگران، چیز دیگری به دنبال ندارد. از طرفی، اگر نیّت شخص، اصلاح امور مردم و خیرخواهی برای آنان و برپا داشتن حق و براندازی باطل باشد، امری پسندیده و نیکو است، ولی لازم است هماره مراقبه داشته باشد تا از مسیر حق منحرف نشود.

علیرضا مالک- تهران: نامزدها به جای اینکه در صدد شناساندن خود به مردم باشند، مبالغی کلان را صرف تبلیغات می کنند که چیزی جز اسراف را به همراه ندارد.

حامد متقیان- قم: الناس علی دین ملوکهم؛ نمی شود از مردم انتظار داشت پایبند به اخلاق باشند، در حالی که مدیران و مسؤولان و نامزدهای انتخاباتی ما به شکل مشمئز کننده ای به هم بپرند. نمی شود جامعه را به نشاط، صداقت و درستی و امید نوید داد اما در مناظرات تلویزیونی و متینگ های انتخاباتی بذر دروغ، تهمت و افترا کاشت. جامعه صداقت عملی از مسؤولان و کارگزاران می خواهد، نه حرف و سخنرانی

ارسال نظرات