۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۴۹۴۹۱۲
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

تهاجم فرهنگی با تهدید بدنه انقلاب اسلامی در حال یارگیری است

آیت الله سلیمانی به تهاجم فرهنگی دشمن اشاره کرد و گفت: مسؤولان عقیدتی سیاسی باید به خانواده‌های خود بیشتر اهمیت داده و فززندان نمونه و نخبه خود را مورد تجلیل قرار دهند.
سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی امروز در جمع فرماندهان، بسیجیان، هادیان سیاسی و دست اندرکاران هفته عقیدتی سیاسی در دفتر امام جمعه زاهدان گفت: انقلاب اسلامی پدیده‌ای مقدس است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: هیچ پدیده‌ای به تقدس انقلاب نیست چرا که جلوه‌های معنوی مکتب اسلام در گذشته هم بوده ولی نظام الهی، مکتبی، قرآنی و دینی وجود نداشته است.

وی با تأکید بر وقوع انقلاب بعنوان یک نمونه اسلامی اظهار داشت: انبیا و اولیا برای تحقق و پیاده کردن اسلام تلاش کردند و این انقلاب در زمان ما به برکت وجود امام در این خطه از خاک زمین به عنوان تجربه‌ای زیبا لقب گرفت.

نماینده مجلس خبرگان رهبری انقلاب اسلامی را یک هدیه الهی توصبف و بیان کرد: انقلاب به وسیله یک چهره آسمانی و ملکوتی و یک عنصر معنوی شکل گرفت و امروز در اختیار ما است که از آن امانت‌داری کنیم.

وی با اشاره به آیه 60 سوره انفال ابراز داشت: قوتی که قرآن از ما می‌خواهد در حوزه جسم به معنای واقعی کلمه قابل اجرا نیست؛ چون جسم محدود است و از ظرفیت‌های محدود نمی‌توان استفاده کرد.

وی ادامه داد: آنچه در دین اسلام به عنوان تکلیف و وظیفه مطالبه می‌شود افزایش دادن توان وجودی خود در حوزه روح و روان است که در قرآن از آن به عنوان صبر یاد می‌شود.

آیت الله سلیمانی تصریح کرد: جسم تحت تأثیر روح است و اگر روح تقویت شود و تعالی پیدا کند و سرمایه‌های معنوی خود را به دست آورد حتی جسم ضعیف را هم مقاوم می‌کند.

وی در ادامه به بیان انتظارات از مراکز عقیدتی سیاسی پرداخت و اظهار داشت: آنچه که از مجموعه‌های عقیدتی سیاسی انتظار می‌رود این است که با نیروها دوست و صمیمی باشند تا برای اجرای آموزش‌های عقیدتی سیاسی بتوان درون افراد را با صلابت نگه داشت؛ در دوران جنگ هشت سال دفاع مقدس این نقش به زیبایی ایجاد شد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان اضافه کرد: در جامعه امروزی یک روحانی و فرمانده متعهد با یک سخنرانی اعتقادی و فکری تحول به وجود می‌آورد.

وی به تهاجم فرهنگی دشمن اشاره و تأکید کرد: تهاجم فرهنگی تمام بدنه انقلاب اسلامی را تهدید می‌کند و این تهاجم امروز در حال یارگیری است؛ رهبر انقلاب در جمع فرماندهان ارشد نیروهای مسلح فرمودند سعی کنید به خانواده‌ها برسید شما میوه شیرین هستید و دشمن به سمت افراد باارزش می‌رود؛ بنابراین امروز مسؤولیت عقیدتی سیاسی رسالتی سنگین و مهم و جدی است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: مسؤولان عقیدتی سیاسی باید به خانواده‌های خود بیشتر اهمیت دهند؛ فززندان نمونه و نخبه خود را مورد تجلیل قرار دهند، در رسالت‌های خود بازنگری داشته باشند و در بین نیروهای خود روح اعتقادی، انگیزه ملی و انگیزه‌های علمی را تقویت و حفظ کنند؛ زیرا دشمن در پی صدمه زدن به انگیزه های علمی، دینی و ملی جوانان و ملت ایران است که باید در این راستا هوشیار، بیدار و آگاه باشیم./83۱/۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات