۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۴۹۴۹۴۸
 امام جمعه بندرعباس:

تجلیل از مطهری تجلیل از فقه غنی اسلامی است

امام جمعه بندرعباس تجلیل از شخصیت والای مطهری را تکریم فقه غنی اسلامی و پاسداشت ارزش های بزرگ اخلاقی دانست و گفت: اساتید دانشگاه های کشورمان باید در دفاع از ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی همانند شهید مطهری پر قدرت عمل کنند.
امام جمعه بندرعباس

آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، ضمن گرامیداشت روز معلم و روز شهادت شهید مطهری، گفت: شهید مرتضی مطهری یک متفکر جامع، آگاه به فلسفه اسلامی، فرهنگ اسلامی و یک روشنفکر واقعی است که با درد و مشکلات مردم آشنا است.

وی در ادامه افزود: یکی از دغدغه ‌های شهید مطهری‌ برای نسل جوان این بود که آثار و افکار اسلامی را با زبانی ساده بیان کند به طوری که در آثار وی این ویژگی بارز را ملاحظه می کنیم.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به آزادی فکر شهید مطهری‌ اظهار داشت: آزادی اندیشه و عدالت اجتماعی در آثار وی به طور کامل مشهود است که این آزادی فکری لازمه‌ تداوم انقلاب اسلامی بود.

آیت الله نعیم آبادی عنوان کرد: اگر می خواهیم به جامعه ای موفق و دارای ارزش های بنیادین و اساسی انسانی دست یابیم باید نقش دین و کارآمدی عملکرد آن را در تمامی کارها مورد بررسی و تحلیل قرار دهیم و دلیل اساسی کلام نافذ و اندیشه موثر مطهری نیز پختگی و در عین حال مدون بودن کلام او بر مبنای اندیشه بود.

امام جمعه بندرعباس، تجلیل از شخصیت والای مطهری را تکریم فقه غنی اسلامی و پاسداشت ارزش های بزرگ اخلاقی دانست و گفت: سران کفر در مباحثه با شهید مطهری چنان شکست می خوردند که جرات برخاستن از جای خود را نداشتند و در دانشگاه هایی که شهید مطهری تدریس می کرد، سران کفر نمی توانستند میدان داری کنند.

وی در رابطه با آثار "مطهری‌" تصریح کرد: آثار وی سیر صعودی دارد و منحصر به زمان خاصی نمی‌ شود در آثار روی هم استحکام عمیق و هم سادگی زبان و همین طور چند وجهی‌ بودن افکار‌شان جذابیت و کمال بالایی به این داده است.

آیت الله نعیم آبادی ادامه داد: اساتید دانشگاه های کشورمان باید در دفاع از ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی همانند شهید مطهری پر قدرت عمل کنند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: خواندن و تعلیم دادن در مفاهیم ناب اسلامی از جایگاه بی نظیری برخوردار است و اولین آموزه های دین مبین اسلام نیز بر مبنای همین مفاهیم شکل گرفته است.

وی اظهار داشت: خط اصیل اندیشه اسلامی را مطهری معرفی کرد و اساس راه بیداری اسلامی در دنیای امروز مدیون اندیشه ها و تفکرات آن فیلسوف بزرگ بوده است.

آیت الله نعیم آبادی ابراز داشت: تمامی مولفه های نبرد استراتژیک فرهنگی در روزگار امروز به قلم آن شهید بزرگوار تدوین شده بود و امروز اگر بتوانیم آثار وی را مورد بررسی و مطالعه قرار دهیم می توانیم به خوبی در برابر هر گونه هجوم فرهنگی اقدام و واکنش مناسب نشان دهیم./851/۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات