۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۴۹۴۹۶۴
امام جمعه موقت اهواز:

نقد منصفانه همراه با رعایت اخلاق انتخاباتی خواسته مردم است

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به اینکه نقد نامزدها در مناظرات امری طبیعی است، گفت: مردم در مناظره های پیش رو نقد منصفانه همراه با رعایت اخلاق انتخاباتی را خواستار هستند.
حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز

حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به تأثیر مناظرات در انتخاب آگاهانه و بصیرت افزایی ابراز داشت: این مناظره ها به تقاضای نامزدها، گروه های سیاسی و مردم به صورت زنده پخش شد اما شاهد نواقصی در عدم رعایت اخلاق و ادب بودیم.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه نقد نامزدها از یکدیگر در مناظرات امری طبیعی است، خاطرنشان کرد: به چالش کشاندن و زیر سؤال بردن دیدگاه ها و مواضع و نقد عملکردها در مناظرات مانعی نداشته و اقدامی درست است، حال آنکه چنین نقدهایی نباید به صورت تند و خارج از چارچوب مناظره ها صورت گیرد.

خطیب نماز جمعه اهواز اظهار داشت: در مناظرات تکیه بر خبرهایی که صحت و کذب آنها مشخص نشده اقدامی نادرست است که در خلال مناظره اول مشاهده چنین اقدامی بودیم و گویای وجود خلل در میان مناظره کنندگان است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده با ابراز امیدواری از اینکه در مناظره های پیش رو نقص های مناظره نخست جبران شود، افزود: امیدوارم مردم در مناظره های بعدی شاهد مناظره خوب، پرتحرک، پرچالش و نقد کامل در کنار رعایت اخلاق انتخاباتی از سوی همه نامزدها باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نباید درباره محرومان و مستضعفان کلی گویی صورت گیرد، اظهار داشت: هر 6 نامزد انتخاباتی علاقه مند به رفع محرومیت ها هستند اما در این باره باید برای کاهش و رفع محرومیت ها برنامه ارائه بدهند و گرنه در سطح جهان همه علاقه مند به ریشه کنی فقر و محرومیت هستند.

امام جمعه موقت اهواز عنوان داشت: ان شاالله هر 6 نامزد با انگیزه خدمت رسانی صادقانه وارد صحنه انتخابات شوند و در هر صورت چه رأی بیاوند و یا نیاورند، پیروز هستند اما در صورتی که حضور در انتخابات برای اهداف دیگری باشد، قطعا شکست را در پی خواهد داشت.

خطیب نماز جمعه اهواز با اشاره به اینکه نامزدهای پوششی از همه جناح ها و احزاب در صحنه انتخابات حضور می یابند، خاطرنشان کرد: نامزد پوششی را صحیح نمی دانم و پدیده ای است که در انتخابات خود را نشان می دهد./945۶/۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات