۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۸
کد خبر: ۴۹۵۰۰۲
دستیار ویژه رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه:

امام حسین الگویی برای تمام بشریت است

حجت الاسلام و المسلمین موسوی شناخت امام حسین(ع) را نیاز امروز و فردا دانست و گفت: این امام بزرگوار می‌تواند به عنوان یک الگو برای همه بشریت تا ابد مطرح باشد.
امام حسین

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، در دومین روز از برنامه سفر استانی کرمانشاه، حجت الاسلام موسوی مشاور عالی رییس مرکز خدمات در امور اهل سنت، به نیابت از رییس مرکز خدمات در جمع اساتید و طلاب مدارس علمیه شهرستان‌های روانسر و جوانرود حاضر شد و به بیان رویکردها و فعالیت‌های مرکز خدمات و تبادل‌نظر با اساتید و طلاب محترم پرداخت.
حجت الاسلام موسوی، در جمع طلاب مدارس مذکور، ضمن گرامیداشت ولادت حضرت امام حسین (ع)، گفت: امام حسین (ع) با حرکت خود در برابر حکومت ظالم یزید، در دوراهی بیعت و قیام، مسیر عزت را انتخاب کرد.
وی شناخت امام حسین(ع را نیاز امروز و فردا دانست و افزود: این امام بزرگوار می‌تواند به عنوان یک الگو برای همه بشریت تا ابد مطرح باشد و بهتر است طلاب محترم با زندگینامه و فلسفه قیام ایشان آشنایی کاملی داشته باشند.
مشاور عالی رییس مرکز خدمات در امور اهل سنت با اشاره به پانزدهمین سفر استانی مرکز خدمات به استان کرمانشاه بیان کرد: حضور هیئت‌های مختلف در کل مدارس علمیه استان، سبب ایجاد روحیه وفاق و همفکری شده و شناخت متقابل طلاب و مرکز خدمات را در پی خواهد داشت.
وی هدف تأسیس مرکز خدمات را رسیدگی به امور رفاهی، معیشتی و سلامت طلاب دانست و اظهار داشت: در ابتدای امر، مرکز خدمات صرفاً در موضوع درمان فعالیت می‌کرد اما به مرور زمان فعالیت خود را در موضوع‌های مختلف و در سطح کشور گسترش داد.
وی به برچیده شدن مرزهای فکری و فرهنگی در جهان امروز اشاره کرد و گفت: پیشرفت علم و تکنولوژی، نیازها و سؤال‌های جدیدی را ایجاد می‌کند و طلبه باید با سواد و بصیرت خود از حریم دین دفاع کند.
مشاور عالی رییس مرکز خدمات در امور اهل سنت تلاش برای کسب علم را بهترین فرصت برای طلاب معرفی و بیان کرد: بدانید اگر امروز جوانی از مسیر دین خارج شده و گمراه شود، مسئول این امر بنده و شما هستیم، چرا که باید متوجه رسالت و مسئولیت سنگین خود باشیم.
در پایان این دیدارها حجت الاسلام و المسلمین موسوی از طلاب ممتاز و اساتید مدارس مذکور تقدیر کرد./۸۷۲/د102/ی

ارسال نظرات